اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید قارچ و زعفران در زندان مرکزی شهر ساری

سالن پرورش قارچ با ظرفيت توليد 10 تن در سال از سال 94 مشغول فعالیت می باشد

عنایتی سرپرست زندان مرکزی شهر ساری از برداشت زعفران برای اولین بار در زندان‌ های این شهر خبر داد. وی همچنین افزود پرورش قارچ، کشت سبزیجات و باغداری از دیگر فعالیت های جاری و پویای کشاورزی توسط زندانیان در زندان ساری می باشد که طی آن بیش از 30 زندانی رای باز مشغول فعالیت می باشند. (زندانيان به سه گروه داخل بند ، رای نيمه باز و رای باز تقسيم می شوند)

امسال کشت زعفران در این زندان ساری در سطح ۱۰۰۰ متر بصورت آزمایشی انجام شد و پیش بینی می‌شود میزان برداشت زعفران ۳۰۰ گرم باشد که در مقیاس هکتار به طور میانگین می‌توان بیش از ۳ کیلوگرم زعفران تولید کرد. زمان کشت زعفران بهار و برداشت آن در مهر و آبان ماه است.

او افزود: مراحل تحقیقاتی اجرای کاشت زعفران برای اولین بار در زندان ساری از سوی مراکز تحقیقاتی و با حمایت بخش خصوصی انجام شد که به نتیجه رسیدن میزان مواد موثره، مباحث فنی و توجیه اقتصادی در حال بررسی است.

همچنین سالن پرورش قارچ با ظرفيت توليد 10 تن قاچ دكمه ای در سال نیز از سال 94 در این زندان مشغول فعالیت می باشد که در آن حدود 10 زندانی مشغول بکار می باشند.

سرپرست زندان مرکزی شهر ساری گفت: زندان ساری با توجه به در اختیار داشتن زمین کشاورزی مناسب در محوطه باز زندان، انجام فعالیت‌های کشاورزی به منظور ایجاد زمینه‌های اشتغال و درآمدزایی و همچنین درکنار آن توسعه برنامه‌های حرفه آموزی ویژه زندانیان، با حمایت بخش خصوصی در دست اقدام و اجراء است.

کشاورزی در زندان
کشاورزی در زندان ساری
اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا