اخبار جهان در حوزه قارچ

اثرات جنگ اوکراین بر تولید کمپوست

در طول جنگ اوکراین، تولید کمپوست از فاز دو به فاز سه تبدیل می‌شود

پس از حمله روسیه به اوکراین، بیشتر از نصف قارچ تولید شده در این کشور در فاز 3 کمپوست رشد می‌کند، به همین علت حجم محصول قارچ به شدت کاهش یافته است. طبق اطلاعات دریافتیِ آژانس UMDIS از تولیدکنندگان کمپوست قارچ اوکراین، هرچند تقاضا برای کمپوست فاز 3 نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی کاهش یافته، ولی تولید کمپوست فاز 2 به دلیل کاهش تقاضا، به کمتر از نصف مقدار خود رسیده است.  به علت این تغییرات، در تابستان 2022، حجم قارچ شامپینیون (کرمینی ) تولید شده بر روی کمپوست فاز 3 از حجم قارچ شامپینیون رشد شده در کمپوست فاز 2 بیشتر است.

توقف تولید کمپوست در شروع جنگ اکراین

   در نتیجه حمله روسیه، در پایان اسفند تا فروردین، اکثر کارخانه‌های کمپوست در اوکراین خیساندن دسته‌های جدید کمپوست را متوقف کردند و این روند را تا اوایل فروردین ماه ادامه دادند. پس از آن با این که به تدریج، فعالیت‌های خود را از سر گرفتند، اما در اردیبهشت ماه جاری، حجم سفارشات کمپوست در اوکراین به حدود 60 درصد کمتر از میزان خود در قبل از جنگ در دوره مشابه رسیده بود. به همین دلیل تولید کمپوست در اکراین با کندی پیش می‌رود.

تعداد شرکت تولیدکننده فعال کمپوست در اکراین

  در این اوضاع، کاهش قیمت قارچ در خرداد ماه و کل تابستان پرورش‌دهندگان قارچ را به شدت ناامید کرد، به طوری که هم‌اکنون میزان تولید کمپوست قارچ در اکراین حدودا 50 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

دو کارخانه مهم کمپوست Grikar-APS در منطقه خارکف و Agrotandem-Plus (Mriya SE) تعطیل شدند. هم‌اکنون تمامی کمپوست برای فروش در اوکراین اکنون تنها توسط 4 شرکت به بازار عرضه می‌شود: Agaris Miko اوکراین (منطقه ترنوپیل)، Agaris Miko Center (منطقه چرکاسی)، VG Farming (Veres، منطقه Cherkasy)، World of Straw. (منطقه میکولایف). این شرکتها کمپوست فاز 3 را با گیاهان آگاریس و انواع کاه به بازار ارائه می‌کنند. 

تمامی اخبار جهان در حوزه قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا