اخبار جهان در حوزه قارچ

صنعت قارچ بریتانیا در خطر نابودی!!!

تعداد مزارع پرورش قارچ در عرض 30 سال از 296 مزرعه به 10 مزرعه رسیده است!

صنعت قارچ بریتانیا در خطر نابودی قرار دارد! بر این اساس شرکت NIMGA به همراه اتحادیه قارچ کاران بریتانیا به دولت این کشور، در مورد از بین رفتن صنعت پرورش قارچ در انگلستان، هشدار جدی داده اند!

NIMGA یک NGO (سازمان عمومی غیردولتی) مهم در صنعت قارچ بریتانیا می باشد و تشکیل شده از نمایندگان 8 مزرعه بزرگ قارچ ایرلند شمالی هستند. زیرمجموعه های این شرکت، تولید کننده 40 درصد از تولیدات باغبانی در ایرلند و انگلستان می باشند. در شرکت های زیرمجموعه NIMGA مجموعا 723 نفر مشغول بکار هستند و 10 درصد از کل قارچ های فروخته شده در سراسر بریتانیا را تامین می کند که ارزش اقتصادی آن حدود 65 میلیون پوند می باشد.

 

فرانک دانلی رئیس NIMGA، هشدار داده است که به دلیل کمبود نیروی کار ماهر، صنعت پرورش قارچ در معرض خطر تعطیلی قرار دارد! به گفته وی تعداد مزارع پرورش قارچ از 296 مزرعه در سال 1991 به تنها 10 مزرعه در سال 2023 رسیده است!!!

او همچنین کاهش بیشتر را نیز پیش بینی می کند و می گوید اگر اوضاع اینگونه بماند بزودی شاهد نابودی صنعت قارچ در این کشور خواهیم بود زیرا مزارع کنونی نیز در خطر تعطیلی قرار دارند و به فکر انتقال مشاغل خود به کشورهای دیگر هستند! در حال حاضر نیز بخش عمده ای از قارچ بریتانیا از طریق واردات تامین می شود.

 

چالش کمبود نیروی کار ماهر

فرانک دانلی، اظهار داشت: “مزرعه های قارچ بارها به دنبال استخدام کارگران محلی بوده اند، اما علیرغم بهترین تلاش های انجام شده، نتوانستند تعداد مورد نیاز کارگر را برای پاسخگویی به تولید مورد تقاضا در بازار، جذب کنند. ما در حال حاضر با نرخ خالی 15.8 درصدی مشاغل در کارخانه هایمان روبرو هستیم که در نهایت باعث کاهش تولید و افزایش هزینه ها می شود، که به این معنی است که ما نمی توانیم با تولیدکنندگان در سایر مناطق جهان رقابت کنیم.

آقای دانلی گفت که چالش استخدام کارگران ماهر محلی در بخش کشاورزی فقط مختص بریتانیا نیست!

کمبود نیروی کار ماهر در صنعت قارچ

وی ادامه داد: صنعت باغبانی در سراسر جهان چالش‌های مشابهی دارد، اما آنچه منحصر به این منطقه است این است که دولت‌های سایر کشورها برای جذب نیروی کار ماهر از کشورهای دیگر شرایط ویزای کاری آسان تر و مطلوبی را محیا می کنند؛ اما ویزای کاری برای کشورهای زیرمجموعه بریتانیا از جمله ایرلند فقط 5 ساله است و شرایط سختی نیز دارد.

در کشورهای دیگر به منظور تسهیل دسترسی کارفرمایان به نیروی کار ماهر، لیستی از مشاغل مورد نیاز تهیه می شود و این کمبودها با کارگران مهاجر، از طریق ویزای کاری که دارای برخی معافیت ها در قوانین مهاجرت هستند، پر می شود. اما متاسفانه این روند در انگلستان انجام نمی شود!

با توجه به اینکه 95 درصد از کارگران ما در سال های گذشته از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اروپا بودند، برگزیت (خارج شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا) نیز باعث شد تا ما به نیروی کار ماهر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا دسترسی نداشته باشیم، زیرا آنها شامل آزادی رفت و آمد نمی شدند.

همه اینها باعث شده تا مزارع پرورش قارچ در بریتانیا در وضعیت نا امید کننده قرار بگیرند!

مزارع ما انعطاف پذیر هستند، اما تأثیر جمعی عدم دسترسی به نیروی کار ماهر، افزایش هزینه های کسب و کار و همچنین ناتوانی در رقابت با همسایگان، به این معنی است که کشاورزان به طور فزاینده ای با چشم انداز تعطیلی یا جابجایی به دیگر کشور ها مواجه می شوند.

 

گردآوری،ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز میباشد.
منبع: farminglife.com

 

جدیدترین تحولات و اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ دنبال کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا