اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

قیمت قارچ مورل ؟!؟!؟

پرورش قارچ مورل توسط کشاورزان ترک

کشاورزان کشور ترکیه، در شهر مرسین موفق به کشت و پرورش قارچ مورل شدند که یک قارچ خوراکی می باشد. این قارچ به صورت خشک شده به قیمت هر کیلو  3000  لیره ترکیه معادل 670 هزار تومان فروخته شد که رقم بسیار قابل توجهی است. شهر مرسین، خواهرخوانده شهر بوشهر است، و زبان رایج آن عربی است.

کشاورزان این منطقه، پس از فراهم کردن بستر مناسب برای کشت قارچ مورل در روستایی در مرسین، برای اولین بار آن را در ترکیه کشت کردند. این مزرعه به عنوان بخشی از یک پروژه بزرگ اقتصادی، در پارک آلاتا در مرسین ایجاد شده است و امید می‌رود به عنوان قطب تولید قارچ ارزشمند مورل فعالیت کند.

آنها توانستند در مدت کوتاهی مقدار زیادی از این قارچ را تولید کنند و به دلیل تقاضای زیاد برای این نوع قارچ در سطح بین‌الملل، محصول با قیمت بسیار بالایی در بازار فروخته شد. یک کیلو از این قارچ به صورت تازه 400 لیره و قارچ خشک شده آن کیلویی 3000 لیره در حراجی در مرسین به فروش رسید

ترکیه در تلاش است میوه‌ها، و محصولات کشاورزی را که ارزآوری بالایی دارند به طور ویژه مورد توجه قرار دهد و از همین رو در ایلتهای مختلف خود به کشت آووکادو، موز، انجیر، انبه و گیاهان پاسی فلورا، و گونه‌های گرانقیمت قارچ مثل مورل روی آورده است. وجود محصول با کیفیت و درآمدزایی چشمگیر، بسیاری از کشاورزان را تشویق به کاشت این خوراکیها نموده واین امر به یک رنسانس کشاورزی در ترکیه تبدیل شده است.

هم اکنون پس از بررسیهای مختلف بیش از 40 نوع میوه در مزارع آماتور ترکیه کشت شده که 33 نوع آن دارای سودآوری بسیار بالا بوده است.

1/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا