اخبار جهان در حوزه قارچ

سال 2024 سال رونق قارچ ومحصولاتی وابسته آن می باشد

خبرهای خوبی برای تولیدکنندگان قارچ در سال 2024

لورنتیا رومانیوک (Laurentia Romaniuk)، کارشناس اقتصادی در حوزه صنایع غذایی موسسه Instacart، با نگاهی به روند بازار جهانی مواد غذایی و حوزه سلامت در چند سال گذشته، خبرهای خوبی برای تولیدکنندگان قارچ در سال 2024 دارد.

رومانیوک میگوید: کارشناسان ما در موسسه Instacart، همه ساله داده های خرید و مصرف انواع مواد غذایی را در بازارهای جهانی بررسی میکنند تا بتوانند رفتار خریداران و میزان تقاضای بازار را بسنجند و بر اساس آنها پیش بینی در مورد آینده بازارها داشته باشند. این پیش بینی ها که در غالب گزارشات سالیانه منتشر میگردد، به صاحبان کسب و کارها کمک میکند تا بهتر بتوانند میزان تولیدات خود و نحوه عرضه آن را مدیریت نمایند و مسیر حرکت را برای رشد بیشتر و موفقیت بیزینس خود، تعیین نمایند.

ما علاوه بر بررسی داده های تجاری بازار، اقدام به برگزاری نظرسنجی هایی به صورت آنلاین، نیز می نماییم که از اطلاعات آنها نیز برای تهیه گزارشات خود، استفاده می نماییم.

تحلیل بازار مواد غذایی
سال 2024 سال رونق قارچ ومحصولاتی وابسته آن می باشد

در بررسی های انجام شده در حوزه صنایع غذایی، چیزی که در این چند ساله خودنمایی میکند، روند رو به رشد بازار قارچ و رونق آن می باشد. این روند رو به رشد در تمامی بخش های این صنعت شامل: انواع قارچ های خوراکی، صنایع وابسته غذایی، قارچ های دارویی و حتی مکمل های غذایی و سلامتی برگرفته از قارچ ها نیز دیده میشود. همچنین تنوع در سبد محصولات، نیز در این حوزه بسیار بیشتر از سال های گذشته شده است.

رومانیوک میگوید: امروزه مردم بیشتر از گذشته قارچ ها را میشناسند و با خواص آنها آشنا هستند؛ همچنین رژیم های گیاهی (وگان) و گیاهخواری (وجترین) نیز بیشتر از گذشته، در بین مردم گسترش یافته است. از این رو مردم اغبال بیشتری برای خرید قارچ نشان میدهند. تولیدکنندگان مواد غذایی نیز دامنه محصولات خود را گسترش داده اند و امروزه قارچ های اگزوتیک یا قارچ های کاربردی، خیلی بیشتر از گذشته در دسترس مصرف کنندگان قرار دارد.
این روند گسترش به بازار محصولات سلامتی و دارویی نیز راه پیدا کرده است و امروزه قارچ های دارویی و مکمل های برگرفته از این قارچ ها نیز در سطح گسترده، قابل دسترس می باشند.

هرچه میگذر مردم بیشتری به خواص و فواید قارچ ها برای سلامتی پی میبرند؛ از این رو اقبال به مصرف قارچ ها نیز بیشتر میشود. همچنین قارچ ها راهکار ارزان تری برای تامین پروتئین، نسبت به گوشت قرمز میباشند و همچنین فرآیند تولید آنها نیز بسیار سبزتر است؛ یعنی منابع طبیعی کمتری احتیاج دارد و آسیب آن به محیط زیست بسیار کم می باشد.

امروزه حفظ محیط زیست و روند تولید مواد غذایی دوستدار طبیعت، بسیار مورد توجه مردم و حتی دولت ها می باشد؛ بصورتیکه اتحادیه اروپا و بسیاری از کشورها مقررات سختگیرانه ای در قبال تولید محصولات غذایی برای حفظ محیط و منابع طبیعی دارند. قارچ ها قطعا قهرمان این عرصه هستند زیرا از زباله های کشاورزی برای تولید آنها استفاده میشود و آلودگی برای طبیعت ایجاد نخواهند کرد. همچنین میزان آب مصرفی آنها نیز بسیار کمتر از پرورش حیوانات برای تامین مواد پروتئینی می باشد. مورد دیگر دوره کوتاه کشت آنها میباشد، که مزیتی بزرگ برای تامین مواد غذایی میباشد.

آمار رشد قارچ ها در سال 2023
آمار رشد بازار قارچ ها در سال 2023

بر طبق داده های آماری در سال گذشته، شاهد افزایش رونق در بازار قارچ (از جمله قارچ های کاربردی) بوده ایم. طبق نتایج قارچ یال شیر 589%، قارچ جوجه تیغی (نوعی قارچ قیفی) 315%، قارچ صدفی صورتی 391%، قارچ گانودرما (ریشی) 293% و مکمل های قارچی 42% رشد را در بازار تجربه کرده اند.

رومانیوک میگوید: ما پیش‌بینی می‌کنیم که این روند رو به رشد قارچ‌ها در سال 2024 نیز ادامه پیدا کند. بر اساس نظر سنجی هایی که انجام داده ایم، 40% از مردم نسبت به خواص قارچ هایی نظیر یال شیر و گانودرما برای بهبودی سیستم ایمنی بدن، مطلع هستند. همچنین احتمال مصرف مکمل های قارچی توسط مردم حدود 58% می باشد.

 

علاوه بر این، افزایش تنوع در انتخاب نوع قارچ نیز از افق های پیش رو در سال جدید(2024) است. اکثر افراد شرکت کننده در نظرسنجی، تمایل خود را برای افزایش مصرف مواد غذایی گیاهی اعلام کرده اند. در این نظرسنجی ها، 61% اعلام کرده اند که قصد دارند دیگر گونه های قارچ را در سال جدید، مصرف کنند و همچنین میزان مصرق کلی قارچ را زیادتر کنند.

رومانیوک می‌گوید: این سیگنال نشان می‌دهد که بسیاری از افراد در سال جدید محصولات متنوع تری از صنعت قارچ را در رژیم غذایی خود، میگنجانند.

 

 

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز میباشد.
منبع: theproducenews.com

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا