اخبار جهان در حوزه قارچ

بیست و یکمین جشنواره سالانه قارچ یاچاتز

آشنایی با جشنواره های روز دنیا برای برگزاری فستیوالهای بهتر

آشنایی با جشنواره‌های قارچ مختلف در سراسر جهان به ما کمک می‌کند دید بهتری درباره برگزاری جشنواره‌های قارچ و بهره‌برداری از مزایای آن داشته باشیم. به این منظور با سرفصل‌های جشنواره‌ قارچ در اقصی نقاط دنیا آشنا می‌شویم. بیست و یکمین جشنواره سالانه قارچ یاچاتز در 14 تا 16 اکتبر  سال جاری، در کلیسای پروتستان شهر ساحلی کوچک شهرستان لینکلن از اورگان ایالات متحده برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در این برنامه با فروشندگان قارچ‌های تازه، آثار هنری و محصولات وابسته به قارچ آشنا شده، و از منوی غذاهای متنوع قارچی در رستورانهای اطراف یاچاتز استفاده می‌کنند. اکثر رویدادها رایگان است، اما کمک‌های مالی از گروه‌های مختلف نیز انجام می‌شود.

برنامه‌های متنوعی نیز همزمان با جشنواره سالانه قارچ یاچاتز تدارک دیده شده است که عبارتند از:

پیاده‌روی برای قارچ‌چینی

مطابق سنت هر ساله، مسیر پیاده‌روی برای آشنایی با انواع قارچ‌های خودرو نیز مشخص شده که علاقه‌مندان با شرکت در پیاده‌روی از برنامه‌های مختلف و آموزش‌های ضمنی آن بهره‌مند می‌شوند.

نمایشگاه قارچ

نمایشگاهی از انواع قارچ‌ها، برای آشنایی عموم مردم با گونه‌های مختلف قارچ در باشگاه ورزشی روستا برگزار می‌شود که از صبح تا بعد از ظهر به راحتی پذیرای شرکت‌کنندگان خواهد بود.

کارگاه های آموزشی

کارگاه های آموزشی دارای صندلیهای محدود هستند و لازم است که بلیط آنها از قبل تهیه شود. امسال کارگاه های زیر همزمان با نمایشگاه تشکیل میشوند:

مقدمه ای بر میکروسکوپ قارچ

این کارگاه طرز تهیه نمونه قارچ برای میکروسکوپ را به یک مبتدی آموزش داده و برخی از ویژگیهای میکروسکوپی مهم قارچها را نشان می‌دهد. با شرکت در این کارگاه یادگیرندگان، مهارت دیدن قارچ در زیر میکروسکوپ را خواهند یافت. از آنجا که در کارگاه از تیغ و برخی مواد شیمیایی استفاده می‌شود، حضور والدین برای خردسالان الزامی است.

قارچ صدفی را در منزل پرورش دهید

در این کارگاه شرکت کنندگان، روش پرورش قارچ و نکات حرفه‌ای برای به دست آوردن محصول بهتر و شناسایی بسترهای مناسب برای رشد قارچهای صدفی را می‌آموزند. به هر شرکت‌کننده یک کیت  پرورش قارچ صدفی را نیز دریافت می‌کند.

شیتاکه خود را پرورش دهید

کارگاه بعدی پرورش قارچ شیتاکه بر روی کنده‌ها است. در این کارگاه گونه‌های کنده مناسب، اندازه و ابعاد درست برای کار، استراتژی شروع و برداشت کار به مخاطبان آموزش داده می‌شود. دستورالعمل نکات مهم این کارگاه در یک بروشور به افراد داده خواهد شد.

نمایش فیلم: Psychedelia

PSYCHEDELIA  یک فیلم مستند یک ساعته درباره مواد مخدر روانگردان و توانایی آنها در القای تجربیات متافیزیکی است. این فیلم تاریخچه استفاده از آنها را در مطالعات تحقیقاتی کنترل شده قبل از تحولات فرهنگی دهه 1960 را نشان داده و همچنین ظهور مجدد اخیر آنها در روانپزشکی ارائه میکند. این فیلم به مخاطبان کمک میکند درک بهتری از مجیک ماشروم و اثرات مثبت و منفی آن داشته باشند.

سمینارهای جشنواره

برای آشنایی با ضرورت های برگزاری جشنواره قارچ این مقاله را مطالعه کنید. سمینارهای جشنواره سالانه قارچ یاچاتز به شرح ذیل می باشد:

نمایشگاه عکس‌های ساحل اورگان

اردن عکاس محیط زیست با بیش از چهل سال تجربه، عکس‌هایی از دنیای قارچ را با هدف ارتباط واقعی با دنیای طبیعی و حفاظت از منابع محیط زیست به مدت 45 دقیقه به نمایش می‌گذارد و درباره هر عکس به مخاطبان توضیح میدهد.

سمینار قارچ شناسی

میشل وایزمن، دانشمند داده و زیست‌شناس مولکولی در دانشگاه ایالتی اورگان، به معرفی فناوری‌های مدرن برای توصیف عملکرد ژن در گیاهان و قارچ‌ها میپردازد. او سعی میکند شناخت درستی از انواع قارچها را به مخاطبان ارائه دهد.

آشپزی با قارچهای وحشی

آشپزی مدرن با قارچهای وحشی در این سمینار به مخاطبان آموزش داده میشود. هدف آموزش روشهای بدیع بدون صدمه زدن به محیط و حفظ استانداردهای لازم برای پخت است.

روش تهیه پودر قارچ

یک سمینار کوتاه برای آموزش نحوه تمیز کردن، آبگیری و به دست آوردن پودر قارچ و نگهداری آن برای استفاده در آشپزخانه چیزی است که در این سمینار باید منتظرش بود.

قارچ شناسی سیلوسایبین

سمیناری از دکتر رجینا مور برای معرفی قارچهای جادویی و بخش خدمات سیلوسایبین اورگان که مخاطبان را با قوانین و محدودیتهای استفاده از آن آشنا میکند.

منوهای ویژه رستوران یاچاتز

در روزهای نمایشگاه رستورانهای یاچاتز مملو از غذاهای محلی، اعم از انواع سوپها، کبابها، و خوراکها با قارچ خواهند بود که مطمئنا لازم است از روزهای قبل برای آنها رزرو شود زیرا همیشه خیلی زود غذای رستورانها تمام میشوند. اخبارجهان

 

 

منبع: سایت جشنواره

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا