اخبار جهان در حوزه قارچ

قانونی شدن مجیک ماشروم، شاید وقتی دیگر !

فرماندار کالیفرنیا لایحه جرم زدایی از قارچ جادویی را وتو کرد

گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا روز شنبه، لایحه‌ای که به قانونی شدن مجیک ماشروم، منجر میشد را وتو کرد! این لایحه، کالیفرنیا را به اولین ایالت ایالات متحده تبدیل می کرد که داشتن و استفاده شخصی از چندین ماده توهم زا از جمله قارچ های روانگردان، مسکالین و DMT را قانونی می کرد.

این لایحه که حدود 4 هفته پیش با تلاش فراوان سناتور اسکات وینر (دموکرات) بالاخره پس از چند سال توانسته بود تا رای موافق از سنا را بگیرد، توسط فرماندار رد شد و امضا نشد!

لایحه ای که روز شنبه وتو شد، به هر فرد بالای 21 سال اجازه دمیداد تا به میزان محدود، ۱ گرم سیلوسایبین یا سیلوسین (ماده موجود در مجیک ماشروم)، ۴ گرم مسکالین (ماده توهم زای موجود در کاکتوس پیوت)، و 1 گرم DMT (دی متیل تریپتامین، ماده توهمزای موجود در چای آیاهواسکا) به همراه داشته باشد.

فرماندار نیوسام گفته که این لایحه برای ایالت کالیفورنیا غیرضروری است و کاستی های زیادی دارد.

گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا
گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا لایحه قانونی شدن مجیک ماشروم را وتو کرد

 

چرا جرم زدایی از مواد توهم زا از جمله لایحه قارچ های روانگردان وتو شد؟

این لایحه فروش این مواد را قانونی نمی کرد و هرگونه در اختیار داشتن این مواد در محوطه مدرسه را ممنوع می کرد. در عوض، تضمین می‌کرد که مردم به خاطر داشتن مقادیر محدودی توهم‌زای گیاهی نه دستگیر و نه تحت پیگرد قانونی قرار نگیرند.

فرماندار گاوین نیوسام، یک دموکرات  است که در سال 2016 از قانونی کردن حشیش دفاع کرد، روز شنبه در بیانیه‌ای گفت که قبل از اینکه کالیفرنیا مواد توهم‌زا را جرم‌زدایی کند، باید اقدامات بیشتری انجام شود و زیرساخت های زیادی تقویت شود.

در بیانیه نیوسام آمده است: ایالت کالیفرنیا باید فوراً کار را برای تنظیم دستورالعمل‌های درمانی تنظیم‌ شده با روانگردان ها آغاز کند. همچنین قوانین کاملی برای تولید و خرید و فروش این روانگردان ها تعیین کند. متأسفانه، این لایحه مالکیت مواد روانگردان را قبل از اجرای این دستورالعمل‌ها جرم‌زدایی می‌کند و من نمی‌توانم آن را امضا کنم.

حتی اگر ایالت کالیفرنیا این لایحه را به صورت قانونی درآورد، داروها همچنان طبق قوانین فدرال غیرقانونی خواهند بود یعنی همراه داشتن، فروش یا مصرف آنها در خارج از ایالت جرم محسوب میگردد.

در سال های اخیر، روانگردان ها به عنوان یک رویکرد جایگزین برای درمان انواع بیماری های روانی، از جمله اختلال استرس پس از سانحه، مورد توجه قرار گرفته اند. اداره غذا و داروی فدرال، سیلوسایبین را در سال 2019 به عنوان یک درمان پیشرفته برای افسردگی مقاوم به درمان معرفی کرد و اخیراً پیش نویس دستورالعملی در مورد استفاده از روانگردان ها در آزمایشات بالینی منتشر کرده است.

استفاده از قارچ جادویی برای درمان بیماری های روانی

افکار عمومی در مورد داروهای روانگردان، که عمدتاً با فرهنگ مواد مخدر در دهه 1960 مرتبط بوده است، نیز به سمت حمایت از مصرف درمانی تغییر کرده است. حامیان این قانون شامل جانبازانی هستند که در مورد مزایای استفاده از داروهای روانگردان برای درمان تروما و سایر بیماری ها صحبت کرده اند.

جو مک کی، آتش نشان بازنشسته شهر نیویورک که به حملات 11 سپتامبر واکنش نشان داد، در جلسه استماع مجمع در ماه ژوئیه گفت: سیلوسایبین جانم را به من بازگرداند. هیچ کس نباید به خاطر استفاده از این دارو برای بهبودی به زندان برود.

اما مخالفان گفتند که فواید مواد مخدر هنوز تا حد زیادی ناشناخته است و این لایحه می‌تواند منجر به جرایم بیشتر شود؛ اگرچه مطالعات در سال‌های اخیر نشان داده است که جرم‌زدایی نرخ جرم را افزایش نمی‌دهد. سازمان هایی که نماینده والدین هستند نیز نگران هستند که این قانون دسترسی کودکان و نوجوانان به مواد مخدر را آسان تر می کند.

 

ترجمه از تیم تحریره هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: cbsnews.com

 

جدیدترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا