اخبار جهان در حوزه قارچ

یورش پلیس به کارگاه تولید قارچ جادویی

یورش پلیس انگلستان به کارگاه تولید قارچ جادویی، شوکی به خبرهای مربوط به مواد مخدر بود. پلیس هرتفوردشایر (شهرستانی در شمال لندن) پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر تولید و پخش مواد مخدر از نوع قارچ توهم زا در اطراف خیابان مسکونی ولوین هتفیلد، با تحقیقات میدانی توانست سرمنشا این مواد را پیدا کرده و با اخذ مجوزهای لازم، اقدام به حمله به این محل که خانه ای مسکونی بود، نمود.

در بازرسی از این خانه که در واقع یک کارگاه تولید قارچ جادوی (مجیک ماشروم) بود، هزاران پوند پول نقد، قارچ هایی جادویی که از هاگ ها رشد می کنند، و مواد شیمیایی و تجهیزاتی برای رشد قارچ توهم زا پیدا شد.

قارچ های جادویی کشف شده
قارچ های جادویی کشف شده

همچنین چندین شیشه و سطل مملو از قارچ های برداشت شده به همراه تعداد زیادی سواب و پتری دیش (ظروف آزمایشگاهی) حاوی هاگ و اسپور انواع مختلف مجیک ماشروم، نیز کشف و توقیف شد.

در این یورش پلیس یک مرد 41 ساله را به اتهام تولید، نگهداری و فروش مواد مخدر با طبقه بندی نوع 1 (مواد توهم زا نظیر قارچ جادویی) بازداشت کرد.

قارچ های جادویی کشف شده
قارچ های جادویی کشف شده در این کارگاه

قارچ های جادویی یا به اصطلاح مجیک ماشروم ها، به دلیل وجود داشتن ماده توهم زای سیلوسایبین در آنها، شناخته می شوند. سیلوسایبین همراه با داروهایی نظیر مسکالین، اکستازی و ال اس دی در جدول 1 قانون سوء استفاده از مواد مخدر گنجانده شده است.

لوازم مورد نیاز برای کشتمجیک ماشروم
لوازم مورد نیاز برای کشتمجیک ماشروم

با وجود اینکه چندین کشور اروپایی از جمله هلند و اتریش قارچ های جادویی را جرم زدایی کرده و جز مواد مخدر به حساب نمی آورند، اما هنوز در اثر کشورهای مجیک ماشروم ها غیرقانونی هستند و تولید، همراه داشتن، فروش و مصرف آنها جرم محسوب می شود.

قارچ های جادویی کشف شده
قارچ های جادویی کشف شده توسط پلیس

ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: bbc و itv.com

 

بروزترین اخبار جهان درباره قارچ ها رادر مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا