اخبار جهان در حوزه قارچ

دستگیری فروشندگان مجیک ماشروم

پلیس همیلتون فروشگاه قارچ جادویی را چند ساعت پس از باز شدن درها تعطیل کرد

یک فروشگاه در شرق همیلتون که مدعی است که قارچ جادویی سیلوسایبین یا همان مجیک ماشروم (روانگردان) را برای اهداف دارویی می‌فروشد، توسط پلیس همیلتون تعطیل شد. فعالیت این فروشگاه درست سه ساعت پس از دومین روز کاری آن متوقف شد و فروشندگان این مغازه دستگیر شدند.

این مغازه که اقدام به فروش قارچ جادویی سیلوسایبین می نمود، در خیابان اصلی شرقی شهر همیلتون تاسیس شده بود، تبلیغات خود را در رسانه‌های اجتماعی آغاز و افتتاح آن را اعلام کرده و آن را “اولین و تنها داروخانه قارچ” شهر نامیده بود.

اما پلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این فروشگاه قارچ، در روز دوم عملیات خود به مدت سه ساعت باز بود و بعد مأموران وارد شده و دو نفر را قبل از تعطیل کردن فروشگاه و ضبط قارچ‌ها به عنوان مدرک دستگیر کردند. پلیس با حکمی که برای تعطیلی کسب و کار آنها دریافت کرده بود، مغازه را بسته و دو نفر فروشنده آن را در این فرآیند بازداشت نمود.

به گفته پلیس، قارچ سیلوسایبین (مجیک ماشروم) بر اساس قانون کنترل مواد و مواد مخدر غیرقانونی است. هر چند در کانادا و بسیاری از کشورها این ماده غیرقانونی بوده و جرم دارد، اما عده‌ای معتقدند که از مزایای سیلوسایبین بهبود اختلالات مختلف سلامت روان است و باید به بیماران اجازه داد از آن برای اهداف پزشکی با مجوز بهداشت کانادا مصرف کنند.

گروه‌های بسیاری تلاش می‌کنند مصرف مجیک ماشروم که نوعی روانگردان محسوب می شود را مانند حشیش قانونی کنند. در بیانیه‌ای مطبوعاتی که اوایل این هفته برای رسانه‌های محلی ارسال شد، مالک مغازه جان فرانسیس، گفت بر این باور است که دسترسی به استفاده دارویی از قارچ‌ها می‌تواند به افرادی که از مشکلات سلامت روان یا سایر اعتیادها رنج می‌برند کمک کند.

در خصوص استفاده از مجیک ماشروم برای درمان افسردگی تحقیقات گسترده ای در نقاط مختلف دنیا صورت گرفته که نشان از تاثیر مثبت قارچ جادویی در درمان افسردگی و بیماری های روحی و روانی دارد اما هنوز به تاییدیه نهایی از سوی مجامع پزشکی و قانونی نرسیده است؛ البته در برخی نقاط جهان مصرف مجیک ماشروم قانونی شده است!

این اولین رویارویی پلیس با فروشندگان قارچ جادویی نیست. در سپتامبر، یک داروخانه زنجیره‌ای که برای اولین بار در اتاوا به نام Shroomyz افتتاح شد، نام اولین داروخانه قارچ تورنتو را بر خود نهاد. اما به گفته پلیس تورنتو در ماه نوامبر، پس از تحقیقات در این فروشگاه، فروشندگان دستگیر و متهم شدند و فروشگاه بسته شد. هرچند که مدیر شرومیز که قبلاً به شرط ناشناس ماندن با رادیو-کانادا صحبت کرده بود، گفت که فروشگاه او به عنوان “اعتراض پزشکی” وجود دارد. جنگ و جدال بر سر مجیک ماشروم کماکان ادامه دارد و موضوع بحث است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا