اخبار تولید قارچ سراسر کشور

مصائب تولید قارچ صدفی در انجیرسیاه گچساران

راهکار برون‌رفت از رکود کسب‌وکار و اشتغال است

مصائب تولید قارچ صدفی در «انجیرسیاه» گچساران، در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌های صورت گرفته علیه کشور و همچنین آمار بالای بیکاری در بین نسل جوان این مشکل به‌صورت برجسته مشاهده می‌شود به‌طوری‌که در حال حاضر در منزل هر ایرانی می‌توان بیش از دو جوان بیکار با تحصیلات عالیه مشاهده کرد.

 

به گزارش خبرگزاری هاگ- امروزه بالا بودن هزینه زندگی، نگاه جوانان به‌کار دولتی، نبود امکانات، سرمایه‌گذاری نامناسب و صدها مورد دیگر مانعی جدی درراه اشتغال‌زایی در کشورها شده است.

ازاین‌رو توجه، ترویج و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند برای جوانان جویای کار فرصتی مغتنم باشد تا علاوه بر اینکه به تقویت روحیه خودکفایی و اشتغال در روستاها کمک کند از سویی دیگر حلال مشکلات اقتصادی در شهرستان و راهکار برون‌رفت از رکود کسب‌وکار و اشتغال است.

نبود اشتغال دائم در جامعه موجب شده که رهبر معظم انقلاب بارها نگرانی خود را از بیکاری جوانان اعلام کنند و تنها راه‌حل این مسئله را در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بدانند و بر این موضوع تأکید لازم داشته باشد.

یعقوب داودی از اهالی روستای انجیر سیاه از توابع شهرستان گچساران یکی از کارآفرینان موفق شهرستان گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد است که دست به تولید و پرورش قارچ صدفی زده است.

این کارآفرین گچسارانی برای اولین در روستای انجیر سیاه توانست قارچ صدفی را تولید کند که قابلیت رشد در هر شرایطی و در همه فصول سال را دارد و قرار است در آینده‌ای نزدیک به تولید انبوه برسد. مصائب تولید قارچ صدفی بسیار است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا