اخبار جهان در حوزه قارچ

مصرف قارچ جادویی توسط وزیر خزانه داری آمریکا

دانشمندان هنوز ترکیبات مسئول ایجاد توهم در این قارچ را شناسایی نکرده اند

جانت یلن ، وزیر خزانه داری آمریکا، در سفر اخیر خود به چین، در رستورانی در پکن، قارچ جادویی توهم زا خورده است! او در مهمانی شام که در رستوران زنجیره‌ای “یی زو یی وانگ” واقع در یوننان یک غذای حاوی قارچ جادویی با به نام “جیان شو چینگ” یا “دست آبی” را خورده است. این قارچ که (ژیان شو کینگ) هم تلفظ می شود جز قارچ هایی با اثرات روانگردان بوده که در فهرست انجمن گیاه‌شناسی شهر یون‌نان در چین به عنوان قارچ سمی ثبت و طبقه بندی شده است.

او در این رابطه می گوید: من با یک گروه  شامل همراهان خودم و مقامات چینی به این رستوران رفتم و شخصی که مهمانی شام ​​ما را ترتیب داده بود، سفارش غذا را انجام داد. میان غذاها یک غذای خوشمزه با قارچ وجود داشت که من خوردم و آن زمان نمی دانستم این قارچ ها خاصیت توهم زایی دارند. بعدها که خبر در شبکه های اجتماعی وایرال شد من تازه فهمیدم.

یلن گفت: می توانم به شما بگویم که هیچ یک از ما تحت تأثیر قارچ های جادویی قرار نگرفتیم. ما همگی ازقارچ‌ها لذت بردیم و هیچ‌کدام از ما بعد از خوردن آنها هیچ عارضه‌ای احساس نکردیم.
من در اینترنت تحقیق کردم و در مقالات خواندم که اگر قارچ ها به درستی پخته شوند خاصیت توهم زدایی آنها از بین خواهد رفت؛ من مطمئنم در این رستوران همه کارها بسیار خوب انجام میشود.

جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا در رستورانی در چین در حال خوردن غذایی حاوی قارچ جادویی
جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا در رستورانی در چین در حال خوردن غذایی حاوی قارچ جادویی

 

این غذا از قارچ Lanmaoa asiatica که به دست آبی مشهور است، تهیه می شود؛ رنگ این قارچ بر خلاف نامش قرمز مایل به صورتی است، اما دلیل این نامگذاری این است که سطح قارچ (بیشتر سطح داخلی) وقتی روی آن فشار می‌آید یا برش میخورد، آبی یا کبود می‌شود. با این حال، دانشمندان هنوز ترکیبات مسئول ایجاد توهم در این قارچ را شناسایی نکرده اند.

جانت یلن (وزیر خزانه داری آمریکا) به همراه آنتونی بلینکن (وزیر امور خارجه ایالات متحده) در اوایل تابستان برای یک سفر چهار روزه به چین سفر کرده بودند؛ این سفر اولین دیدار یک مقام ارشد آمریکایی با مقامات چینی در مدت زمان بیش از سه سال گذشته بود.

قارچ Lanmaoa asiatica که به دست آبی مشهور است
قارچ Lanmaoa asiatica که به دست آبی مشهور است

 

این رستوران زنجیره ای اعلام کرد است که پس از رفتن یلن و اخوردن غذای حاوی قارچ جادویی، چندین شعبه ظرف چند روز در شهرهای دیگر باز کرده و تعدادی امتیاز نمایندگی به فروش رسانده است.
بعد از وایرال شدن این خبر در یکی از شبکه های اجتماعی چین (Weibo) در ساعت 2 بعد از ظهر، فروشگاه Sanlitun اولین فروشگاهی بود که به فروش رسید. از ساعت 8 شب، فروشگاه های شانگهای، شنژن، هانگژو، چنگدو، شیان، شیامن و تیانجین عجله داشتند تا اینکه بطور کامل امتیاز نمایندگی های این رستوران به فروش رفتند.

همچنین بعد از این اتفاق، فروش غذاهای حاوی قارچ جادویی در سراسر چین افزایش چشمگیری یافته است.

 

ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: CNN

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا