اخبار جهان در حوزه قارچ

هتل یخی به شکل قارچ های عظیم الجثه

۲۴ هنرمند با استفاده از هزاران قطعه یخ برای ساخت این هتل همکاری کردند

احداث هتل یخی به شکل قارچ های عظیم الجثه در سوئد هتل یخی 33 واقع در «لاپلاند» کشور سوئد با طرح یک گنبد یخی، یک باغ ژاپنی و قارچ‌ های عظیم‌ الجثه امسال طراحی و اجرا شد و هم اکنون به طور موقت برای زمستان پیش رو پذیرای مشتریان است. برای ساختن این سازه، با بیش از ۵۰۰ تن برف و ساخت بیش از ۲۰۰ کریستال یخ‌ زدۀ دست ساز ، شش هفته زمان لازم بوده که در پایان درهای «هتل یخی ۳۳» در هفته جاری به روی مردم گشوده شد.

۲۴ هنرمند با استفاده از هزاران قطعه یخ که از رودخانه «تورن» به دست آمده، برای ساخت این هتل همکاری کردند. اتاق‌ های این هتل اکنون برای اقامت شبانه آماده است و تا پنج ماه دیگر، یعنی تا فصل ذوب شدن یخ ها، به علاقه‌مندان سرویس می‌دهد.

چه مقدار یخ برای ساخت این هتل یخی به شکل قارچ در آن استفاده شده؟

برای ساخت هتل یخیِ امسال از بیش از ۳۰,۰۰۰  متر مکعب یخ و برف استفاده شده و ویژگی هتل امسال این است که شما می‌توانید در یک باغ ژاپنی یخی قدم بزنید و در اتاق خود در زیر کلاهک یک قارچ بسیار بزرگ استراحت کنید. در مجموعه  «قارچهای غول پیکر» مهمانان هتل، می‌توانند در  یک جنگل پر از قارچهای غول پیکر و در ابعاد ژوراسیک قدم بزنند.

دلیل طرح قارچ برای ساخت این هتل یخی

طرح قارچ به دلیل اهمیت فوق‌العاده آن در جهان امروز به عنوان یک غذای سرشار از پروتئین و ویتامین، و دارای فواید فراوان در سلامت و بهبود بیماری‌ها برای طراحی اتخاذ شده است تا علاوه بر فرم زیبایی شناسی، توجه عموم را به استفاده بیشتر از آن در زندگی جلب کند.

هنرمندانی از کشورهای مختلف دنیا از جمله آلمان، بریتانیا، اسپانیا، شیلی، سنگاپور، ژاپن و کانادا در طراحی ۱۲ سوئیت هنری این هتل نقش داشته‌اند؛ هتلی که تا کنون شبیه آن ساخته نشده است و فقط تا فرارسیدن بهار وجود خواهد داشت.

افتتاح هتل یخی به شکل قارچ

به گزارش «لونلی پلنت»، «هتل یخی ۳۳» که در ۱۶ دسامبر افتتاح شد در حقیقت سی ‌و سومین سلسله از این هتل ها است؛ و علاوه ‌بر ۱۲ اتاق هنری، ۲۴ اتاق ساده، یک سالن مجلل و یک سالن اصلی با ۴۰ ستون یخی نیز در این هتل وجود دارد. دمای داخلی هتل در منفی پنج درجه سانتیگراد (23 درجه فارنهایت) حفظ می‌شود تا سوئیت های یخی در بهترین شرایط خود حفظ شوند.

این هتل جدا از مجموعه «هتل یخی ۳۶۵»  است که در تمام طول سال با ۱۸ سوئیت به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و فرم همیشگی خود را دارد.  در مجموع بیش از ۷۰ هنرمند، ساختمان‌ساز و متخصص در خلق سی‌وسومین دوره از هتل یخی زمستانه باهمدیگر همکاری داشتند.

هتل با ساختمان‌های قارچی در چین
هتل با ساختمان‌های قارچی در چین

هتل قارچی:

یک هتل در چین با ساختمان‌هایی به شکل قارچ ساخته شده است.

یک هتل در گوئیژو چین ساخته شد است که ساختمان های آن به شکل قارچ های غول پیکر ساخته شده است.

در ادامه با هاگ همراه باشید و ویدئویی از هتل های شبیه به قارچ در گوئیژو  چین را مشاهده می کنید.

 

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا