اخبار جهان در حوزه قارچاخبار صنعت قارچ

واکنش کانادا در قبال قارچ جادویی

تاثیر قارچ جادویی یا مجیک ماشروم بر افسردگی

دولت کانادا پس از ۸ سال تحقیق درباره قارچ جادویی یا مجیک ماشروم، اجازه استفاده از این روانگردان را صادر کرد.

به‌گزارش خبرگزاری هاگ، اقدام اخیر کانادا نشان می‌دهد که تحقیقات دانشمندان در رابطه با اجازه استفاده از قارچ جادویی یا مجیک ماشروم که در واقع قارچ سیلوسایبین و نوعی روانگردان طبیعی می باشد، به نتایج امیدوار کننده و قابل اطمینانی رسیده‌اند؛ البته جالب است بدانیم که ترکیبات روانگردانی مانند مواد موجود در قارچ جادویی در بسیاری از کشورهای دنیا شدیدا تحت کنترل هستند و به غیر از برخی استفاده‌ها در مراسمات مذهبی و همچنین پژوهش‌های آکادمیک، سر و کار داشتن با آنها نوعی جرم به حساب می‌آید.

اخیرا هم انجمن چند رشته‌ای مطالعات روانگردان (MAPS) با تایید تاثیرات مثبت قارچ سیلوسایبین در مصرف کنندگان، این ماده را در کنار کانابیس، MDMA، ایبوگین و مواد روان‌گردان دیگر، به عنوان ترکیبی دارویی دسته‌بندی کرده است.

راهکار کشورهای خارجی برای افسردگی‌های شدید

همچنین، در سال ۲۰۱۲ مقاله جالب‌ توجهی در روزنامه نیویورک تایمز توجه‌ها را به قارچ جادویی جلب کرد؛ در مقاله مورد نظر به تحقیقاتی اشاره شده بود که در آن‌، دانشمندان برای مقابله با اضطراب و افسردگی بیماران در حال مرگ، به آن‌ها ترکیبات سیلوسایبین می‌دادند. بررسی‌های این دانشمندان نشان داد که ترکیب مورد نظر برای چنین بیمارانی مفید است.

حالا هم با گذشت ۸ سال از تحقیق مورد نظر، دولت کانادا با استناد به نتایج به دست آمده اجازه استفاده از ترکیب موجود در قارچ جادویی را به چهار بیمار در وضعیت بحرانی و در حال مرگ داده است.

خبر این موضوع توسط مجموعه‌ای با نام “TheraPsil” منتشر شد؛ این مجموعه از متخصصان، بیماران و فعالان حوزه بهداشت و درمان تشکیل شده و هدف اصلی آن، دفاع از حقوق شهروندانی از کانادا بوده که به هر دلیلی به انتهای زندگی خود رسیده‌اند.

استثناهای درمانی برای استفاده از قارچ جادویی

البته این‌طور که به نظر می‌رسد، کانادا اجازه استفاده از قارچ جادویی یا مجیک ماشروم را برای عموم مردم صادر نکرده و همچنان مصرف ترکیبات روان‌گردان در این کشور غیر قانونی است. با این حال می‌بینیم که به واسطه فعالیت‌های مجموعه‌ای مانند TheraPsil، برخی استثناها برای افراد خاص در نظر گرفته می‌شوند.

در واقع وزیر بهداشت کانادا مقام مسئولی بود که اجازه مورد نظر برای انجام درمان‌های مرتبط با داروهای روان‌گردان برای این چهار بیمار رو به فوت را صادر کرد. از دهه ۷۰ میلادی تاکنون، این اولین باری بوده که چنین اجازه‌ای برای مصرف داروهای غیر قانونی صادر می‌شود.

تمامی چهار بیمار مورد نظر به سرطان‌های غیر قابل درمان دچار هستند و تمامی آن‌ها پیش از صادر شدن اجازه ۱۰۰ روز منتظر انجام فرآیندهای لازم برای کسب تاییدیه بودند. البته امکان صادر شدن چنین تایدیه‌ای بدون کمک‌های مجموعه TheraPsil وجود نداشت.

منبع کافه دانش.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا