اخبار جهان در حوزه قارچ

استرالیا اولین کشور قانونی مجیک ماشروم

قانونی شدن قارچ جادویی و اکستازی برای درمان بیماری های روانی

استرالیا اولین کشور قانونی مجیک ماشروم در جهان است که استفاده از روانگردان ها را برای درمان برخی از بیماری های روانی، قانونی کرده است. از اول جولای (10 تیر)، روانپزشکان مجاز می توانند برای درمان انواع افسردگی و افرادی که از اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) رنج می برند، مجیک ماشروم(قارچ جادویی) و MDMA(اکستازی) تجویز کنند.

 

اداره کالاهای درمانی استرالیا یا TGA، در بیانیه ای اعلام کرده است که از این پس تجویز MDMA را برای درمان اختلال استرس پس از سانحه و سیلوسایبین را برای افسردگی مقاوم به درمان، مجاز می‌داند.

در این بیانیه آمده است: سیلوسایبین و MDMA زمانی که در دوزهای کنترل شده و تحت نظارت متخصصان پزشکی و مراقبت های بهداشتی آموزش دیده، مصرف شوند “نسبتا ایمن” هستند. این مواد در آزمایشات بالینی در بیماران خاص، مورد مطالعه قرار گرفته و شواهد کافی برای مزایای بالقوه درمانی آنها، وجود دارد.

این اقدام بحث برانگیز توسط بسیاری از دانشمندان و کارشناسان بهداشت روان به عنوان یک تغییر بزرگ، مورد استقبال قرار گرفته است. با این حال، برخی دیگر می گویند این حرکت بسیار عجولانه بوده است و نباید بیش از حد در مورد آن تبلیغات کرد.

برخی از کارشناسان نگرانند که این اقدام ممکن است زودرس باشد، زیرا داروهای مورد بحث هنوز در آزمایشات بالینی در حال آزمایش هستند و به طور رسمی برای درمان هر گونه اختلال سلامت روان، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید نشده اند.

کارشناسان می گویند هنوز خطر یک «سفر بد» وجود دارد، یعنی زمانی که مصرف کننده تجربه ناخوشایندی را در حالی که تحت تأثیر مواد مخدر است، تجربه کند؛ و نکته دیگر اینکه این درمان هزینه بر است! بر اساس گزارش ها یک دوره درمانی با مواد یادشده ممکن است ده ها هزار دلار هزینه داشته باشد!

 

در حالی که استرالیا اولین کشور در جهان است که داروها را به عنوان دارو تنظیم می کند، آزمایشات بالینی در کشورهای دیگری مانند ایالات متحده آمریکا، کانادا و اسرائیل در حال انجام است.

درمان افسردگی با مجیک ماشروم
درمان افسردگی با مجیک ماشروم استرالیا اولین کشور قانونی مجیک ماشروم

 

دکتر مایک ماسکر، محقق سلامت روان در دانشگاه استرالیای جنوبی، گفت: استفاده از روان‌ گردان‌ها با دقت کنترل می‌شود و اینگونه نیست که «یک قرص بخور و درمان شو». بلکه بیمار احتمالاً سه دوره درمانی در طول 5 الی 8 هفته خواهد داشت و هر دوره درمان حدود 8 ساعت طول می کشد و درمانگر تمام مدت در کنار بیمار می ماند.

با این حال، بیماران نباید انتظار درمان معجزه آسا داشته باشند!!!

دکتر ماسکر می‌گوید: «من در مورد داستان‌هایی خوانده‌ام که در آن مردم سفرهای بدی داشته‌اند یا در واقع آسیب‌های روحی خود را دوباره تجربه کرده‌اند، بنابراین ما باید بسیار مراقب باشیم.»
پروفسور سوزان راسل، عصب‌روان‌شناس شناختی در دانشگاه سوئینبرن ملبورن، گفت که اگرچه روان‌گردان‌ها مطمئناً پتانسیل استفاده درمانی را دارند، اما این حرکت خیلی سریع انجام شده است.
او به خبرگزاری فرانسه گفت: «وقتی به مداخلات… برای هر نوع بیماری دیگری، چه بیماری قلبی عروقی یا سرطان، نگاه می‌کنید، نمی‌توانید دارویی را به همان سرعتی که این کار انجام شده به بازار عرضه کنید.

پروفسور راسل، که بزرگترین کارآزمایی استرالیا در مورد اثرات سیلوسایبین بر افسردگی را رهبری می کند، افزود که برای تعیین نتایج طولانی مدت این درمان به تحقیقات بیشتری نیاز است.

اداره کالاهای درمانی استرالیا (TGA) در ماه فوریه بسیاری را در دنیای پزشکی و علم شوکه کرد، زمانی که MDMA و سیلوسایبین را مجدداً طبقه‌بندی کرد تا بتوان از آنها برای اهداف درمانی استفاده کرد.

این داروها را “نسبتاً بی خطر” اعلام کرد که در یک “محیط تحت کنترل پزشکی” برای بیماران “با شرایط سلامت روانی جدی” استفاده شود. در غیر این صورت، هر دو MDMA و psilocybin در استرالیا غیرقانونی هستند.

اذعان می‌کند که شواهد ناشناخته و غیرقطعی وجود دارد، اما می‌گوید «نشانه‌های امیدوارکننده‌ای وجود دارد» مبنی بر اینکه استفاده کنترل‌شده درمانی از داروها ممکن است سلامت روانی را برای برخی افراد بهبود بخشد و «مزایای برخی بیماران… بر خطرات آن بیشتر خواهد بود».

تنظیم کننده می گوید در حال حاضر هیچ محصول تایید شده ای که حاوی MDMA یا سیلوسایبین باشد وجود ندارد. با این حال، طبقه بندی مجدد به این معنی است که روانپزشکان می توانند به داروهای خاصی دسترسی داشته باشند و به طور قانونی آنها را عرضه کنند، حتی اگر از نظر ایمنی یا اثربخشی ارزیابی نشده باشند.

 

ترجمه از رسانه هاگ 
کپی فقط با ذکر منبع مجاز میباشد.
منبع: bbc.com

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا