اخبار جهان در حوزه قارچ

آوارگان سوری قارچ کشت می کنند تا سیر شوند

گوشت بسیار گران و قارچ به اصلی ترین جایگزین گوشت برای آوارگان سوری تبدیل‌شده است

آوارگان سوری قارچ کشت میکنند. درحالی‌که این روزها بیشتر خبرها  مربوط به ناآرامی‌ها است؛ در شمال سوریه و در اردوگاه آوارگان سوری، آقای “نصرالله” (مرد سوری) در حال قرار دادن هاگ قارچ در نایلون‌های بزرگ و مرطوب است.

به گزارش خبرگزاری هاگ-وی امیدوار است قارچ‌ها رشد کرده و خانواده وی را سیر کنند. طبق گزارشی که از خبرگزاری فرانسه نقل‌شده است، پس از شروع جنگ داخلی ۸ سال گذشته، نصرالله در شهر زادگاهش “حماه” به پرورش قارچ پرداخت. خانواده نصرالله در اوایل سال جاری و پس از افزایش بمباران‌های سوریه در شهر “حماه” به سمت مرزهای ترکیه در شمال این کشور فرار کردند.

این مرد ۴۳ ساله دراین‌باره، گفت: گوشت بسیار گران است و این روزها قارچ به اصلی ترین جایگزین گوشت برای آوارگان سوری تبدیل‌شده است. آنها اینک در اردوگاهی در شهر “حرم” (Haarem) در شمال غربی استان ادلب سوریه پناه گرفته‌اند. بااین‌وجود در این منطقه شغل زیادی برای آوارگان سوری وجود ندارد.

این مرد آواره سوری برای سیر کردن خود و خانواده‌اش در اردوگاه‌های سوریه مشغول به کشت قارچ است. در ابتدا نصرالله با اندک پول خود برای همسر و فرزندانش کمی قارچ کاشت. او دراین‌باره، گفت: حالا قارچ زیادی می‌کاریم، کمی از آن را می‌خوریم و بخشی از آن را برای تأمین هزینه‌های زندگی می‌‌فروشیم. آوارگان سوری قارچ کشت میکنند.

روند کاشت و شروع آن

قبل از شروع کاشت، نصرالله محل کشت قارچ را با پاشیدن مقداری آب جوش روی تخته‌های چوبی میکروب‌زدایی می‌کند. او پس‌ازاین مرحله هاگ‌ها را لابه‌لای محل کشت ریخته و آنها را حدود ۲۰ روز در اتاق‌های گرم و تاریک رها می‌کند. نصرالله، مرد سوری بخشی از قارچ‌ها را می‌فروشد. تهیه گوشت برای آوارگان سوری سخت است.

او افزود: تعداد کمی از مردم اردوگاه‌ها، قارچ پرورش می‌دهند اما تعداد این مردم در حال افزایش است. این روزها قارچ به‌عنوان جایگزین گوشت وارد بشقاب غذایی مردماردوگاه‌ها شده است. هرچند گوشت و قارچ ازنظر ارزش غذایی باهم تفاوت دارند. لازم به ذکر است، قارچ پروتئین کمتر و مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری دارد.

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا