اخبار تولید قارچ سراسر کشور

احیای واحد تولید قارچ نیشکر هفت تپه

بازسازی واحد تولید قارچ دکمه‌ای در راستای توسعه فعالیت‌های غیرنیشکری است

احیای واحد تولید قارچ نیشکر هفت تپه، علیرضا دورباشی‌ زاده، مدیر عامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، از بازسازی و به مدار تولید برگشتن واحد تولید قارچ دکمه ای این شرکت خبر داد و گفت: ما بازسازی واحد تولید قارچ دکمه‌ای را در راستای توسعه فعالیت‌های غیرنیشکری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه انجام دادیم.

واحد تولید قارچ دکمه ای این شرکت شامل 2 سالن 140 مترمربعی با گنجایش حدود 15 تن کمپوست قارچ میباشد که احیا و به مدار تولید بازگردانده شده است.

وی به برداشت 4.5 تن محصول قارچ در دوره قبل، اشاره کرد و افزود: این میزان برداشت محصول، رشدی 30 درصدی نسبت به ادوار گذشته داشته که به سبب بکارگیری تجهیزات جدید می باشد و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری نیز با همت و تلاش کارکنان مدیریت بخش غیرنیشکری شرکت، این میزان برداشت بصورت ثابت محقق شود.

مدیرعامل کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه به سابقه کشت قارچ در منطقه و ایجاد فرهنگسازی در زمینه مصرف قارچ، هم اشاره کرد و اظهار داشت: با بهره‌گیری از توانایی همکارانمان سعی در نهادینه کردن فرهنگ مصرف قارچ در بین مردم کردیم که نتایج مثبت آن بزودی مشخص خواهد شد.

بر اساس این گزارش، در کنار تولید شکر که فعالیت اصلی شرکت می باشد، محصولات غیرنیشکری هفت‌تپه نیز این روز‌ها روند مطلوبی را طی می‌کنند؛ روندی که پیش از این در مدیریت بخش خصوصی متوقف شده بود.

جدیدا فعالیت هایی نظیر: کشت مرکبات در مساحت 20 هکتار، راه‌اندازی حوضچه‌های پرورش ماهی، راه‌اندازی گلخانه‌ها، تاکستان، سالن پرورش قارچ، بلدرچین و دامداری 677 رأسی، در این شرکت صورت میگیرد که مدیرعامل نیشکر هفت‌تپه به آن اشاره میکند.

احیای واحد تولید قارچ

تا پیش از آغاز طرح های توسعه ای جدید در شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه، این واحد نیشکری با 50 درصد ظرفیت تولیدی فعالیت می‌کرد، اما حالا هم در حوزه کشاورزی و هم صنعت، به سمت تولید حداکثری در حرکت است و طبق پیش‌بینی‌ها، بزودی تولید شکر به ظرفیت اسمی کارخانه خواهد رسید.

در پایان دورباشی‌زاده از پرسنل غیرنیشکری شرکت کشت و صنعت هفت‌تپه، قدردانی کرد و تلاش‌های آنها را برای پیشبرد اهداف شرکت تحسین نمود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا