اخبار جهان در حوزه قارچ

نیمی از مزارع قارچ اوکراین تعطیل شدند

اصابت موشک حدود نیمی از این مزارع پرورش را مجبور به توقف تولید کرد

میزان تولید پرورش قارچ در اوکراین در سال 2021 حدود 70000 تن قارچ در 350 مزرعه پرورش قارچ بوده است.

به دلیل تهاجم روسیه و در چند مورد اصابت موشک به مزارع پرورش قارچ و تخریب آنها، حدود نیمی از این مزارع پرورش مجبور به توقف در تولید شدند. پرورش دهندگان قارچ اوکراینی که از تولید عقب ماندند، در صورت امکان به برداشت خود ادامه می دهند و از ارتش و مردم برای تولید غذا حمایت می کنند. مزارع قارچ و تولید کمپوست گزارش کردند که هزینه تحویل کود، کمپوست و قارچ 2 تا 3 برابر افزایش یافته است. علاوه بر این، یافتن حمل و نقل دشوار است و تعداد قابل توجهی از مناطق برای تحویل تقریباً غیرقابل دسترسی هستند.

تولید کمپوست

از هفت کارخانه بزرگ تولید کمپوست در اوکراین، دو کارخانه به طور کلی فعالیت خود را متوقف کردند و مجبور به تخلیه کارکنان شدند. پنج کارخانه دیگر بلافاصله پس از شروع جنگ، تولید جدید را متوقف کردند و در برخی موارد آنچه را که قبلاً در حال تولید بود دور ریختند. کارخانه های کمپوستی که هنوز کار می کنند، فرصت دارند تا یک یا دو هفته دیگر کمپوست خود را برای مزارع تولید ارسال کنند.

کود گیاهی

تولید کود گیاهی برای پرورش قارچ به یک معضل در اوکراین تبدیل شده است، زیرا ذخایر اصلی کود و تولید به اصطلاح “خاک پوششی” در شمال کشور است که وضعیت در این مناطق بسیار آشفته است. بنابراین، بیشتر تولید خاک پوششی از همان روزهای اول جنگ بدلیل نبود دسترسی به حمل و نقل و ارسال از شمال اوکراین متوقف شد. از تاریخ 15 مارس، مشخص شده است که برخی از آنها شروع به عرضه کود گیاهی کرده اند، اما وضعیت در تولید و ارسال همچنان ناپایدار است.

مزارع قارچ

حدود نیمی از مزارع قارچ به طور کامل تعطیل شده اند، مزارع دیگر در مناطقی که اوضاع آرام‌تر است (اغلب به این معنی است که موشک‌ها و جنگنده‌ها مستقیماً بالای پشت بام‌ها پرواز می‌کنند، اما مستقیماً بمب‌ها را در روستا نمی‌ریزند)، به برداشت ادامه دادند. تعداد زیادی از مزارع و کشاورزان محصولات خود را به ارتش یا به عنوان کمک های بشر دوستانه به مردم تحویل می دهند.

توقف تولید قارچ اوکراین به دلیل حمله روسیه
توقف تولید قارچ اوکراین به دلیل حمله روسیه

 

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ دنبال کنید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا