اخبار تولید قارچ

کمیابی کود مرغی علت کاهش تولید قارچ

عرضه قارچ با نرخ ۵۰ هزار تومان قابل قبول نیست

کمیابی کود مرغی علت کاهش تولید قارچ است. محمدحسن افشار با اعلام این مطلب افزود: بستر تولید قارچ از کاه و کلش گندم، آب، کود مرغی و سنگ گچ تشکیل شده است.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده‌ی کمپوست، کلش گندم است که قیمت هرکیلوگرم آن از تابستان تا به امروز با افزایش دو برابری از ۱ هزار تومان به ۲ هزار تومان رسیده است.

افشار با اشاره به کمیابی کود مرغی و مشکلات پیش آمده در صنعت پرورش طیور کشور، اظهار کرد: ماده مهم دیگر کمپوست قارچ، کود مرغ است که با کمبود و افزایش قیمت آن در بازار روبه رو شده ایم.

وی دلیل کمبود عرضه‌ی کود مرغی را گرانی نهاده‌های دامی دانست که منتج به کاهش جوجه‌ریزی و تولید مرغ شده است.

به اعتقاد افشار زمانی که مواد اصلی تولید کمپوست با گرانی و بحران تولید مواجه هستند، افزایش قیمت آن طبیعی است.

افزایش تولید قارچ در راه است

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی با اشاره به این که کمبودی در عرضه‌ی قارچ نداریم، اظهار کرد: با وجود صادرات قارچ به بازارهای هدف، عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی دارد.

او از عرضه‌ی روزانه ۴۰ تا ۵۰ تن قارچ در تهران خبر داد و گفت: با آغاز فصل سرما و افزایش تولید، پیش‌بینی می‌شود که میزان عرضه‌ی روزانه ۱۰ درصد افزایش یابد.

رجبی با اشاره به اینکه صادرات قارچ به میزان محدود در حال انجام است، بیان کرد: هم‌اکنون صادرات مقداری قارچ به کشورهای همسایه از جمله عراق، امارات و کویت در حال انجام است، اما میزان صادرات ۲۰ درصد ظرفیت قبلی است که پیش‌بینی می‌شود، روند کند صادرات تا پایان بیماری کرونا ادامه یابد.(۱۳ آذر ۱۳۹۹ )

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از اکو فارس، مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی از افزایش سرانه مصرف قارچ خبرداد و گفت: با گسترش ویروس کرونا و عدم صادرات منظم، مازادی در عرضه نداریم چرا که سرانه مصرف در داخل افزایش یافته است.

او افزود: علی رقم کاهش نرخ دلار، قیمت نهاده تولید به طور مداوم در حال افزایش است که با این وجود انجمن در حال بررسی قیمت تمام شده است که امیدواریم هفته آینده نرخ نهایی اعلام شود.

رجبی از ثبات قیمت در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو قارچ درب مزرعه ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان است که با وجود حاشیه سود تولیدکننده کمتر از ۱۰ درصد است و اگر افزایش قیمت نداشته باشیم، تولیدکننده دچار مشکل خواهد شد.(۲ آذر ۱۳۹۹)

عرضه‌ی روزانه‌ی قارچ به ۷۰ تن رسید و نرخ هر کیلو قارچ سر مزرعه ۲۷ هزار تومان شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی رجبی رئیس انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی، با اشاره به این که صادرات قارچ کماکان در حال انجام است اظهار کرد: با توجه به آن که تمامی مسیرهای صادراتی باز نشده، صادرات همچنان با روند قبلی خود در حال انجام است.

به گونه‌ای که هم‌اکنون صادرات به صورت فله‌ای و تره‌بار به عراق انجام می‌شود.

وی از افزایش تولید قارچ در بازار خبر داد و گفت: روزانه ۶۰ تا ۷۰ تن قارچ در تهران عرضه می‌شود که نسبت به ماه‌های اخیر به دلیل ازدیاد تولید ۱۰ تا ۲۰ تن افزایش داشته است.(۱۵ دی ۱۳۹۹)

اخبار اقتصادی صنعت قارچ را در هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا