اخبار جهان در حوزه قارچ

تعطیلی کارخانه قارچ و بیکاری 300 نفر !

2 مزرعه پرورش قارچ بعد از نیم قرن، قرار است برای همیشه تعطیل شوند.

تعطیلی کارخانه قارچ پس از نیم قرن، شوک بزرگی برای صنعت پرورش قارچ در ایالت کالیفرنیا خواهد بود!

دو مزرعه بزرگ قارچ در فلوریدا و پرنستون قرار است تا سال آینده برای همیشه تعطیل شوند و بیش از 300 کارگر بیکار میشوند.
شرکت Monterey Mushrooms که مقر آن در کالیفرنیا است، اعلام کرد که 2 مزرعه آنها واقع در منطقه پرینستون، ایلینویز و اورلاندوی فلوریدا، قرار است تا پایان سال میلادی 2023 به طور دائم تعطیل شوند.

کارخانه های قارچ Monterey که در سال 1971 تاسیس شد، بیش از 50 سال است که در صنعت پرورش قارچ، فعالیت می کنند. این شرکت که مقر آن در کالیفرنیا است، طبق گزارش ها سالانه در کارخانجات خود، بیش از 100 هزار تن قارچ تولید و صادر می کند که آنها را به یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده قارچ در جهان تبدیل می‌کند.
در کارخانجات این شرکت انواع قارچ های خوراکی نظیر قارچ دکمه ای، قارچ قهوه ای، قارچ پورتوبلو، قارچ شیتاکه، قارچ صدفی، قارچ شاه صدف(ارینجی)، به همراه صنایع تبدیلی نظیر کنسرو قارچ و قارچ اسلایس شده و … تولید و عرضه میگردد.

قارچ Monterey Mushrooms

بروس کنوبلوچ(Knobeloch)، معاون بازاریابی و توسعه محصول شرکت Monterey Mushrooms می گوید: این شرکت در چند سال اخیر با چالش های قابل توجهی مواجه شده است؛ شرکت برای گذر از این موقعیت، تجزیه و تحلیل جامعی از مدل کسب و کار خود انجام داد و تصمیم سخت ولی لازم را برای بستن مزارع پرورش قارچ در پرینستون و فلوریدا را اتخاذ کرد.

شرکت عواملی مانند همه گیری بیماری کرونا در جهان، تغییرات آب و هوا و تاثیرات دمایی آن، تورم و تغییرات رفتار و تقاضای بازار را به عنوان عوامل کلیدی منجر به اتخاذ این تصمیم چالش برانگیز می داند.

<yoastmark class=

این تعطیلی ها 214 کارمند در کارخانه فلوریدا و حدود 100 نفر را در کارخانه پرینستون بیکار خواهد کرد! متاسفانه به دلیل عدم وجود مزارع قارچ دیگر در این مناطق، فرصت انتقال این افراد به مشاغل جدید محدود میباشد و اکثریت آنها بیکار خواهند شد.

کارخانه قارچ واقع در فلوریدا مسئول تامین قارچ جنوب شرقی ایالت متحده بود؛ اما بنا بر اعلام شرکت تقاضا برای قارچ در چند سال گذشته کاهش یافته است و بعد از تعطیلی این مزارع، با سرمایه گذاری شرکت در 7 مزرعه قارچ دیگر خود، تقاضای بازار این منطقه تامین خواهد شد. آنها این تصمیم را ناشی از انعطاف پذیری و استراتژی خود در برابر ناملایمات، برای زنده نگه داشتن یک کسب و کار پویا میدانند.

قرار است روند تعطیلی این دو کارخانه قارچ از اول ژانویه آغاز شود و تا پایان ماه تکمیل گردد.

کارخانه قارچ Monterey Mushrooms
کارخانه قارچ Monterey Mushrooms

 

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: clickorlando.com و freshplaza.com و 1430wcmy.com و producebluebook.com

 

بروزترترین اخبار جهان درباره قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید و از تحولات روز صنعت قارچ باخبر باشید.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا