اخبار جهان در حوزه قارچ

قانونی شدن مجیک ماشروم در سومین ایالت آمریکا ؟

نیوجرسی مقصد بعدی قارچ های جادویی

قانونی شدن مجیک ماشروم در سومین ایالت آمریکا، قرار است تا در مجلس سنای ایالتی به رای گذاشته شود. در صورتیکه لایحه پیشنهادی تصویب شود، نیوجرسی به عنوان سومین ایالت آمریکا خواهد بود که قارچ های جادویی را جرم‌زدایی کرده است.

بر اساس این لایحه پیشنهادی از سوی قانون‌گذاران ایالتی، استفاده از مجیک ماشروم‌ها برای استفاده از خواص دارویی آنها در بهبود برخی بیماری های روانی، قانونی خواهد شد.

همچنین قانونی شدن مجیک ماشروم در سومین ایالت آمریکا به مردم اجازه میدهد. قارچ‌های جادویی را کشت کنند و به فروش برسانند. به علاوه تولید و فروش داروهای حاوی ماده “سیلوسایبین”، نیز مجاز خواهد شد.

 

کمک به سلامت روان با مجیک ماشروم

هدف از قانونی شدن مجیک ماشروم در ایالت نیوجرسی، استفاده مردم از آن برای کمک به سلامت روان و تندرستی خود است.
سیلوسایبین ماده شیمیایی موجود در قارچهای جادویی است که توهم ایجاد می کند. مطالعات نشان می‌دهد که به درمان شناختی-رفتاری اجازه می دهد تا موثرتر و سریع تر عمل کند. بر اساس نتایج این تحقیقات، قارچ های جادویی به عنوان درمانی برای برخی بیماری های روانی نظیر: استرس، PTSD(اضطراب پس از واقعه)، افسردگی و اعتیاد به الکل، با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته اند.
اما علیرغم نتایج و شواهد مبنی بر فواید پزشکی قارچ های جادویی، گروهی از مخالفان و منتقدان در مورد افراط و سوءمصرف این داروها و همچنین عوارض ناشناخته آنها، نگران هستند.

مصرف دارویی مجیک ماشروم ها
مصرف دارویی مجیک ماشروم ها

 

اگر لایحه قانونی شدن مجیک ماشروم‌ها در سنا تصویب گردد. افراد21 سال و بالاتر می تواند از انواع مجیک ماشروم برای مصارف پزشکی یا تفریحی استفاده کنند.
در مورد تولید و فروش قارچ های جادویی و مشتقات آنها نیز، اداره بهداشت قرار است تا بر صدور مجوزهای تاسیسات و آزمایشگاه ها نظارت کند.

 

قارچ جادویی در نقاط دیگر آمریکا

در حال حاضر ایالت های اورگان و کولرادو، مجیک ماشروم را قانون کرده‌اند. در سال 2021، قانونگذاران ایالت پنسیلوانیا نیز تلاش کردند تا با تحقیقات بیشتر در مورد این دارو، قارچ های جادویی را جرم زدایی کنند؛ اما این تلاش ها هنوز ادامه دارد.

چند ماه پیش نیز مجلس سنای ایالت کالیفرنیا با تصویب لایحه ای، قانونی شدن مجیک ماشروم و چند ماده روانگردان دیگر نظیر مسکالین (ماده توهم زای موجود در کاکتوس پیوت) و DMT (دی متیل تریپتامین، ماده توهمزای موجود در چای آیاهواسکا) را تصویب کرد، اما گاوین نیوسام فرماندار ایالت، آن را وتو کرد!
(شرح این خبر و دلایل آن در مطلب قانونی شدن مجیک ماشروم، شاید وقتی دیگر)

چندین شهر از جمله دنور، سیاتل و دیترویت، نیز بصورت مستقل قارچ سیلوسایبین را قانونی کرده اند.

چند سالی است که جنبش قانونی کردن و جرم زدایی از قارچ های جادویی، در کشورهای مختلف راه افتاده است و جوامع شاهد فعالیت هایی در این رابطه میباشند. به نظر شما تا قانونی شدن روانگردان ها چقدر فاصله داریم؟

 

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: 6abc.com و nbcphiladelphia.com

 

جدیدترین اخبار جهان پیرامون قارچ‌ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ، دنبال کنید.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا