جهاد کشاورزی

ثبت بیش از۴۵۰ نفر اشتغالزایی در حوزه‌ کشاورزی شهرستان ری

شهرستان ری درخصوص اشتغال نیروهای بومی از شهرستان های شاخص به شمار می رود

ثبت بیش از۴۵۰ نفر اشتغالزایی در حوزه‌ کشاورزی شهرستان ری، به گزارش هاگ به نقل از ایرنا- تهران مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری، از ثبت ۴۶۵ نفر در حوزه‌ کشاورزی این شهرستان در سامانه رصد اشتغالزایی از ابتدای سال جاری خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه از سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جبرائیل برادری اظهار داشت: ثبت آمار اشتغال در کلیه تخصص های حوزه کشاورزی از قبیل صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی، گوسفند داری، دامداری شیری و پرواری، باغداری، گلخانه، پرورش قارچ، در سامانه رصد به صورت مستمر انجام می شود.

به گفته وی ،شهرستان ری درخصوص اشتغال نیروهای بومی در استان تهران از شهرستان های شاخص به شمار می رود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری، با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی به عنوان موتور محرک رشد و توسعه اقتصادی خاطر نشان کرد: بخش ‏کشاورزی به دلیل ارتباط تنگاتنگ و بهره‌گیری فراوان از تولیدات سایر بخش‌های اقتصادی، می‌تواند نقش مؤثری در به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی ایفا کند.

برادری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری اضافه کرد: سامانه ملی رصد اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور ثبت اشتغال ایجاد شده و استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظفند اطلاعات مربوط به اشتغالزایی را به صورت الکترونیکی در این سامانه وارد کنند.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

افتتاح واحد تولید قارچ روستای قیصرآباد شهرستان ری

1397/06/12

تولید قارچ روستای قیصرآباد
تولید قارچ روستای قیصرآباد

مراسم افتتاحیه واحد تولید قارچ روستای قیصرآباد شهرستان ری همزمان با هفته دولت با حضور استاندار تهران برگزار و رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری هاگ و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، در ۶ امین روز از هفته دولت استاندار تهران با حضور در شهرستان ری چند پروژه تولیدی و عمرانی را افتتاح کرد.

اهمیت امروزه واحدهای تولیدکننده غذایی

استاندار تهران در حاشیه سخنرانی این مراسم  ضمن باارزش شمردن فعالیت واحدهای تولیدکننده صنایع غذایی، گفت: توسعه صنایع تبدیلی ارزش‌افزوده به همراه دارد و باید از مجموعه‌های زنجیره غذایی حمایت کرد.

استاندارد در ادامه سخنان خود با اشاره به تولید قارچ روستای قیصرآباد و شرایط فعلی و لزوم استفاده صحیح و مناسب از زمین و آب، افزود: اقدام اصلی در بخش کشاورزی توسعه زنجیره تولید است مثل واحد تولید قارچ قیصرآباد که در کنار مزرعه راه‌اندازی شده و امروز به بهره‌برداری رسید.

شایان توجه می‌باشد: واحد تولید قارچ قیصرآباد شهرستان ری سالانه ۸۰۰ تن تولید و با سرمایه ۵۵ هزار میلیون ریال و اشتغال‌زایی ١٥٠ نفر به همراه دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا