اخبار جهان در حوزه قارچ

جرم زدایی مجیک ماشروم در کلرادو

آیا شما هم با مصرف قارچ جادویی روانگردان موافق هستید؟

جرم زدایی مجیک ماشروم در کلرادو، با تبلیغات فراوان پیرامون اثربخشی مجیک ماشروم (قارچ جادویی) برای درمان بیماریهای افسردگی و عصبی؛ بعضی از کشورها اقدام به جرم‌زدایی از آن کردند؛ هرچند که از عوارض کوتاه مدت آن صحبتی نمیشود و اثرات آن در طولانی مدت هنوز مشخص نیست و به نظر می‌رسد که رویداد تاریخی تبلیغ برای اثربخشی نیکوتین سیگار و توزیع فراوان آن هم اکنون برای این قارچهای روانگردان نیز در حال تکرار است.

در ایالت کلرادو نیز مبلغان مصرف مجیک ماشروم، تقاضای رای گیری برای آزادسازی استعمال آن را داشتند که بالاخره در قالب یک چارچوب تنظیم شده، مصرف آن در عصر چهارشنبه مجاز شد. به گزارش آسوشیتدپرس، بیش از 1 میلیون رای شمارش شده تا ساعت 18:10 به نفع این اقدام یا 51.3 درصد از آرا بود. آسوشیتدپرس این رقابت را اعلام نکرده و تخمین می‌زند که 86 درصد آرا شمارش شده است.

گروه پشتیبان طرح 122، طب طبیعی کلرادو، بیانیه‌ای منتشر کرد که نشان می‌داد نتیجه نهایی به نفع آنها است. این گروه معتقد است: «این یک لحظه واقعاً تاریخی است. رای دهندگان کلرادو مزایای دسترسی منظم به داروهای طبیعی از جمله سیلوسایبین را دیدند، بنابراین افراد مبتلا به PTSD، بیماری‌های لاعلاج، افسردگی، اضطراب و سایر مشکلات سلامت روان می‌توانند بهبود پیدا کنند. ما مشتاقانه منتظر همکاری با کارشناسان نظارتی و پزشکی و سایر ذینفعان برای اجرای این قانون جدید هستیم.»

جرم زدایی مجیک ماشروم در کلرادو

گزاره 122 برای جرم زدایی از “طب طبیعی” روانگردان، از جمله قارچ سیلوسایبین، DMT، ایبوگائین و مسکالین، برای افراد 21 ساله و بالاتر طراحی شده است. بر اساس این پیشنهاد، مردم کلرادا می توانند آن را داشته باشند، آن را بخورند و در خانه بدون مجازات کیفری تحت قوانین ایالتی پرورش دهند.

این اقدام همچنین اجازه می دهد تا “مراکز سلامتی” تنظیم شود که در آن افراد می توانند سیلوسایبین را دریافت و مصرف کنند؛ که این راه را برای سایر روانگردان‌های فهرست شده هموار می کند تا در سال 2026 تحت چارچوب تنظیم شده مجاز شوند. افرادی که قبلاً به دلیل در اختیار داشتن مواد مخدری مانند مجیک ماشروم دستگیر شده بودند نیز می توانند برای مهر و موم شدن این سوابق به دادگاه دادخواست ارائه دهند.

از زمانی که رای دهندگان در ایالت کلرادو و واشنگتن برای اولین بار در سال 2012 اقدامات رای گیری را تصویب کردند، در مجموع 19 ایالت، ماری جوانای تفریحی را برای بزرگسالان قانونی کرده اند. اقدام سیلوسایبین دوباره این ایالت را در نزدیکی خط مقدم جرم زدایی مواد مخدر قرار می دهد.

بودجه های فراوانی به این تبلیغات اختصاص داده شده است. کروه New Approach PAC یک گروه سیاست‌گذاری مواد مخدر مستقر در DC است که 4.2 میلیون دلار را روی طرح کلرادو سرمایه گذاری کرده و سالها تلاش‌های جرم‌زدایی مواد مخدر در سراسر کشور را تامین مالی کرد. مشخص است که سود فراوانی از فروش انواع مواد مخدر جرم‌زدایی شده مثل حشیش و ماری جوانا، و اینک مجیک ماشروم به جیب سرمایه‌داران می‌رود که تا این حد برای آزادسازی آن تلاش می‌کنند.

هم اکنون در واشنگتن نیز برای جرم‌زدایی از مجیک ماشروم تلاش میشود و رای دهندگان دنور قبلاً در سال 2019 سیلوسایبین را غیرقانونی کرده بودند ولی امکان در اختیار داشتن و پرورش شخصی قارچ ها را فراهم کردند. در سال 2020، رای دهندگان اورگان آن را قانونی کردند، اما ایالت چارچوب مجوز خود را تا سال 2023 گسترش نخواهد داد. فروشگاه های فروش مجیک ماشروم هم اکنون در بعضی از ایالتهای امریکا و سایر کشورهای اروپایی فعال هستند؛ لیست کاملی از کشورهایی که مجیک ماشروم در آنها ممنوع است را میتوانید در این مقاله ببینید.

اخبار جهان در حوزه قارچ را با هاگ پیگیری کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا