اخبار جهان در حوزه قارچ

آمار مصرف مجیک ماشروم در سه سال 2 برابر شده است !!!

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آمار مصرف مجیک ماشروم ها یا قارچ‌ های جادویی و سایر مواد توهم‌ زا توسط جوانان، در سه سال گذشته تقریباً 2 برابر شده است!!! این نتیجه نشان‌دهنده سرعت فزاینده انقلاب روان‌گردان در آمریکا و پذیرش رو به رشد جامعه از مواد مخدر است که جای تاسف دارد.

بر اساس مقاله ای که این ماه در مجله اعتیاد منتشر شده است، محققان دریافتند که 6.6 درصد از افراد بزرگسال در سنین 19 تا 30 ساله در سال 2021 از مواد توهم زا (به غیر از LSD) استفاده می کردند که در مقایسه با میزان 3.4 درصد در سال 2018، افزایش داشته. بر اساس این تحقیقات تقریباً 8 درصد از بزرگسالان جوان در سال 2021 از نوعی ماده توهم زا استفاده کرده اند که بالاترین میزان ثبت شده از دهه 1980 است. اما این مطالعه بررسی نکرده که آیا این افزایش جنبه تفریحی دارد یا دارویی؟!؟

از آنجایی که استفاده درمانی مجاز از روان‌گردان‌ها، در ایالات متحده غیرمعمول است، این افزایش بدون شک برای استفاده غیرپزشکی و غیردرمانی و غیرقانونی است!

مقامات بهداشت عمومی با یک گسست اجتماعی رو به رشد در مورد خطرات و مزایای قارچ های جادویی و دیگر روانگردان ها روبرو هستند. بر اساس داده‌های مراکز فدرال، انواع مجیک ماشروم، ماری‌جوانا و مواد توهم‌زای دیگر در سال 2021 بیشترین میزان مصرف را در بین بزرگسالانرا در سالیان اخیر داشته است.

قانونی سازی مصرف تفریحی حشیش در برخی کشورها و ایالت های آمریکا، بسیاری از انگ فرهنگی مرتبط با استفاده از آن را از بین برده است. در همین حال، علم در حال بررسی مزایای بالقوه درمانی سیلوسایبین و سایر روانگردان ها است. مادران طبقه متوسط ​​قارچ‌های جادویی میکرودوز می‌کنند و از پتانسیل روان‌گردان‌ها برای کاهش افسردگی یا ترک اعتیاد الکل یا کنترل استرس پس از سانحه استفاده می‌کنند.

با این حال، استفاده درمانی از روانگردان ها هنوز خیلی رایج نیست و اندک است. بیشتر جوانانی که مواد توهم‌زا مصرف می‌کنند درگیر کنجکاوی های جوانی هستند یا برای تفریح آن را مصرف می کنند. اما این تفریحی بی خطر نیست!!!

نورا ولکو، مدیر مؤسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر، گفت: «خطر اصلی که من نگران آن هستم یک سفر بد است. زیرا یک سفر بد می تواند منجر به خودکشی یا آسیب های جدی روحی و روانی شود؛ حتی شخص ممکن است به دیگران نیز صدمه بزند!

 

سفر بد با مجیک ماشرومmagic mushroom bad trip
سفر بد با مجیک ماشروم

 

مطالعه جدید محققان دانشگاه میشیگان و دانشگاه کلمبیا، از داده‌های پروژه‌ای در حال انجام (به نام نظارت بر آینده)، برای ردیابی رفتارها و نگرش‌های افراد از نوجوانی تا بزرگسالی، بهره‌برداری کرده است.
مگان پاتریک، یکی از نویسندگان این مطالعه و محقق اصلی پروژه نظارت بر آینده در دانشگاه میشیگان، در مورد این یافته ها گفت:  2 برابر شدن آمار مصرف مجیک ماشروم و شیوع استفاده از روانگردان‌ها تنها در 3 سال یک افزایش چشمگیر است و نگرانی های احتمالی برای سلامت عمومی را افزایش می‌دهد.

اگر این روند صعودی ادامه یابد، جوانان ممکن است به زودی از داروهای روانگردان به میزان نسل بچه‌های بوم (baby boomers به جوانان نسل دهه های 60 و 70 قرن بیستم در دوران هیپی گری اطلاق می شود)، استفاده کنند.

 

دورانی که قانونی برای روانگردان ها نبود!

یک نظرسنجی در سال 1971(در آن دوران مواد روانگردان بتازگی پدید آمده بودند و قوانین محکمی در مورد آنها وجود داشت؛ از این جهت در آن دوران مصرف این مواد بسیار شایع بود)، نشان داد که 18 درصد از دانشجویان کالج گالوپ از LSD یا سایر مواد توهم زا استفاده کرده اند .

طبق داده های آماری در سال 1976، حدود 15 درصد از دانش آموزان کلاس دوازدهم از مواد توهم زا استفاده کرده بودند. این آمار در سال 1988 به 9 درصد کاهش یافته بود؛ اما در سال 1997 دوباره به 15 درصد افزایش یافت و سپس در دهه 2000 به طور پیوسته کاهش یافت. در حال حاضر طبق آمار در سال 2022، حدود 7 درصد از دانش آموزان سال آخر دبیرستان گفته اند که حداقل یک ماده توهم زا را امتحان کرده اند.

انواع مواد روانگردان
انواع مواد روانگردان

پاتریک هشدار داد که این مطالعه بیشتر از پاسخ دادن به سؤالات ما، سوالاتی جدید مطرح می کند! توضیح این روندها واقعاً دشوار است؛ ما نظریه هایی داریم، اما هنوز قطعی نیستند.

بر اساس این یافته های آماری، استفاده از مواد روانگردان در بین مردان با سرعت بیشتری نسبت به زنان، رشد داشته است. همچنین این یافته ها در کنار داده های دیگر نشان می دهد که مردان جوان بیشتر از زنان جوان به رفتارهای پرخطر تمایل دارند.

از نظر جمع بندی آماری، مردان سفیدپوست که والدینشان تحصیلات دانشگاهی دارند، بیشترین احتمال استفاده از مواد توهم زا را دارند!

 

رده سنی مصرف کنندگان مجیک ماشروم

سیون هریس، دانشیار اطفال در دانشکده پزشکی هاروارد، می گوید: ما در به تاخیر انداختن شروع مصرف در سنین پایین، موفق عمل کرده ایم ام در مورد جوانان نتوانسته ایم نتیجه خوبی بدست آوریم.

درصد جوانانی که مواد توهم‌ زا مصرف می‌کنند، رو به افزایش بوده است؛ طبق داده‌های فدرال از 3 درصد در سال 2011، به 5 درصد در سال 2016 و 8 درصد در سال 2021،رسیده است که رکورد بالایی است.

این مطالعه با ردیابی شرکت‌کنندگان در بزرگسالی و پرسیدن اینکه آیا آنها از بین داروهایی مانند LSD، مسکالین، پیوت، shrooms یا psilocybin و PCP(فن‌سیکلیدین نوعی ماده آرام بخش که خاصیت روانگردانی دارد) استفاده کرده‌اند یا خیر، افزایش قابل توجهی برای هر دارو به جز LSD نشان داد که از 3.7٪ به 4.2٪ افزایش یافته است. Shrooms و psilocybin، ترکیبات روانگردانی که معمولا در قارچ های توهم زا یافت می شود، بیشترین افزایش را داشته است.

جوانان امروز مانند نسل های پیش، زیاد LSD(شناخته شده ترین ماده توهم زا) مصرف نمی کنند؛ در عوض آنها از سیلوسایبین استقبال می کنند که ملایم تر بوده و کاربرد های درمانی نیز دارد. مطالعات علمی متعددی بر روی استفاده از سیلوسایبین و سایر داروهای روانگردان را در درمان افسردگی، استرس پس از سانحه، اعتیاد و سایر بیماری های روانی انجام شده است که به نتایجی رسیده اند اما هنوز به دلیل مسائل قانونی در بسیاری از کشورها، استفاده از آنها برای درمان همه گیر نشده است.

تحقیقات علمی روی قارچ سیلوسایبین

تحقیقات دانشگاهی بر روی قارچ های جادویی

دانشگاه های برکلی، ییل و جانز هاپکینز همگی اکنون مراکزی برای مطالعه علمی داروهای روانگردان دارند. طرفداران امیدوارند که تحقیقات در نهایت راه را برای جرم زدایی فدرال از سیلوسایبین، MDMA (اکستازی)، کتامین و سایر داروهای تغییر دهنده ذهن برای استفاده درمانی و تفریحی باز کند.

آیا تحولات اجتماعی، روانگردان ها را از حاشیه به جریان اصلی علم و فرهنگ عامه منتقل کرده است؟ ترس های قدیمی در مورد اعتیاد، اوردوز و سفرهای بد، کاهش یافته است؟

هریس گفت: جوانانی که در مورد انقلاب روانگردان، می خوانند ممکن است به این نتیجه برسند که تا زمانی که کسی از روانگردان ها به صورت دارویی استفاده می کنند، اشکالی ندارد!

یکی از مقاله‌های سال 2016، فهرستی از اثرات نامطلوب داروهای روان‌گردان، از جمله ترس یا هراس، پارانویا (شک و بدگمانی)، غم و اندوه یا افسردگی، خشم و اثرات شناختی (مانند سردرگمی، از دست دادن نفس، از دست دادن عقل، توهم، گسستگی، مسخ شخصیت) فهرست‌بندی کرد. اثرات ادراکی (مانند توهم) و علائم فیزیولوژیکی (مانند افزایش ضربان قلب، حالت تهوع/استفراغ، پاسخ سیستم سمپاتیک) نیز از عوارض بالینی این مواد روانگردان می باشد. حتی گاهی اوقات علائم با از بین رفتن اثر مواد، از بین نمی روند.

نشه دیونوت، دانشیار فوق دکترا در موسسه تحقیقات سنجش در دانشگاه سینسیناتی گفت: در دهه گذشته تحقیقاتی انجام شده است که نشان می دهد روانگردان ها می توانند به افرادی با “شرایط روانی غیرقابل تحمل” که در برابر درمان سنتی مقاومت کرده اند، کمک کنند.

دیونوت می گوید: در سال 2010، وقتی به مردم می‌گفتم که در زمینه روان‌گردانی کار می‌کنم، نگاه‌های متعجب زیادی میدیدم. بسیاری از مردم به من می‌گفتند، آیا قضیه این مواد در دهه 60 تمام نشده بود؟ من به طور مستقیم شاهدم که در دهه گذشته، و به ویژه در پنج سال گذشته، این تغییر بزرگ که در میل و علاقه افراد عادی به مصرف روانگردان ها رخ داده است را میتوان در تغییر آمار مصرف مجیک ماشروم مشاهده نمود.

قارچ سیلوسایبین یا مجیک ماشروم

وی اضافه می کند: مطالعه جدید تصویر ناقصی از واکنش جوانان آمریکا به وعده تاثیر روانگردان ها در مراقبت‌های روانی، نشان می‌دهد. زیرا این باور که هر نوع استفاده غیرپزشکی از سیلوسایبین خطرناک است، دیگر در ذهن مردم نیست!

ایالات کلرادو و اورگان، قارچ سیلوسایبین را جرم‌ زدایی کرده‌اند و در برخی از شهرها نظارت بر استفاده از آن را متوقف کرده‌اند و این قارچ ها در فروشگاه ها توزیع می شوند، که عاملی کنترلی برای کاهش فشار جهت قانونی کردن حشیش است. با این حال، سایر محققان تاکید می‌کنند که سیلوسایبین و حشیش می‌توانند باعث ایجاد تجربه های روانی دلخراش، تپش قلب و عوارض روحی روانی زیادی شوند.

 

ترجمه از تیم تحریریه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: washingtonexaminer.com و thehill.com

 

بروزترین اخبار جهان در حوزه قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ مطالعه کنید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا