اخبار تولید قارچ سراسر کشور

تولید قارچ گانودرما در خرامه

امسال ۱۴۰ کیلوگرم گانودرمای خشک تولید شده است

تولید قارچ گانودرما در خرامه تولید شد. قارچ دارویی گانودرما به همت یک بانوی کارآفرین در شهرستان خرامه، به تولید رسید.

به گزارش خبرگزاری هاگ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرانک کاوسی مسئول آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه با اشاره به پرورش قارچ دارویی ریشی به همت یک بانوی کارآفرین در شهرستان خرامه، اظهار کرد: این کارآفرین در ۶ ماه نخست امسال ۱۴۰ کیلوگرم گانودرمای خشک تولید و آماده عرضه دارد.

او تصریح کرد: واحد تولید قارچ گانودرما در زیربنایی به مساحت ۷۸ مترمربع و در روستای قشلاق درنیان بخش کربال شهرستان خرامه واقع شده است.

او خلاقیت، ریسک‌پذیری و مصمم‌ بودن را از ویژگی‌های بارز کارآفرینان برشمرد و افزود: دو خصوصیت سخت کوشی و هدفمندی این بانوی کارآفرین را که خود فارغ‌التحصیل رشته اگرواکولوژی است، از کارجو بودن به کارآفرین تبدیل کرده است.

این کارشناس بیان کرد: طبق روال پارسال در صورت فراهم شدن بستر فروش، سود ۱۰۰ درصدی عاید تولیدکنندگان این نوع قارچ می‌شود.

کاوسی، بر لزوم تخصیص تسهیلات ارزان قیمت، تسهیل امور و حذف مقررات زائد برای کارآفرینان تاکید کرد و ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی، تولید ثروت و بهبود شرایط اقتصادی و ارتقای سطح توسعه جامعه را در پی دارد.

مسئول آموزش و ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خرامه تصریح کرد: ایجاد کسب و کار‌های جدید در هر منطقه موجب اشتغالزایی، افزایش درآمد، رشد اقتصادی و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی خواهد شد.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا