اخبار تولید قارچ سراسر کشور

سهم تهران از تولید قارچ کشور چه میزان است؟

شهرستان‌های ملارد و شهریار بیشترین مزارع پرورش قارچ را به خود اختصاص داده‌اند

سهم تهران از تولید قارچ کشور چقدر هست؟ به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی استان‌ تهران، در سال جاری ۳۹ هزار و ۶۵۰ تن قارچ تولید شده، و سهم تهران از تولید قارچ کشور ۲۹ درصد است.

کریم ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت که 105 واحد پرورش قارچ در استان تهران فعال است که شهرستان‌های ملارد و شهریار بیشترین واحدهای تولیدی این محصول را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه استان تهران قطب تولید قارچ کشور است، افزود: ۲۹ درصد قارچ تولیدی کشور در این استان تولید می‌شود و واحدهای فعال علاوه بر تولید قارچ در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول نیز فعال هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: بیش از ۱۰ درصد واحدهای پرورش قارچ در کنار تولید، صنایع تبدیلی و تکمیلی جانبی نیز دارند و همچنین ۵ واحد تولید کمپوست قارچ در استان تهران فعال است.

ذوالفقاری تاکید کرد که استان تهران با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و همچنین توسعه واحدهای پرورش قارچ در جایگاه برتر در تولید این محصول قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته میزان تولید قارچ در استان تهران حدود 36 هزار تن بود که این میزان امسال به 40 هزار تن رسید.

مستندی از تولید قارچ در استان تهران در شبکه یک سیما تهیه و پخش شده است که در ادامه میتوانید آن را ملاحظه فرمایید.

 

پرورش قارچ در روستاهای استان تهران

قسمت عمده سهم تهران از تولید قارچ کشور، مربوط به شهرستان ملارد است که کارخانه کشت و صنعت قارچ ملارد را در خود جای داده است. اما علاوه بر آن واحدهای تولیدی دیگری نیز در این شهرستان قرار دارند که به کشت و پرورش قارچ میپردازند.

در ادامه قسمتی از برنامه تهرانگرد را خواهیم دید که نگاهی به پرورش قارچ در روستاهای استان تهران انداخته و گزارشی از روند تولید قارچ های خوراکی و دارویی در شهرستان ملارد، تهیه نموده است.

مقصد گردشگری این هفته برنامه تهرانگرد که جمعه ها از شبکه 5 سیما پخش می شود، روستا‌های حصارشالپوش و گله کهریز از توابع شهرستان ملارد می باشد. روستا‌هایی که ساخت کارخانه پرورش و تولید قارچ، به توسعه و پیشرفت آنها کمک زیادی کرده است. این برنامه بعد از گشت و گذار در این روستا‌ها، از روند تولید قارچ های خوراکی و دارویی در این مجموعه‌ ها گزارشی تهیه کرده است که می توانید آن را مشاهده نمایید.

این قسمت از برنامه تهرانگرد 19 خرداد 1402 پخش شده است.

منبع: شبکه 5 صدا و سیما


مستندی از تولید قارچ در استان تهران در شبکه یک سیما تهیه و پخش شده است که د رادامه میتوانید آن را ملاحظه فرمایید.

 

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا