اخبار عمومی و گزارش

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در یاسوج

صندوق کار آفرینی و امید به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت میکند

با حضور معاون سیاسی استاندار نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در مسجد فاطمه الزهرا (ع) نجف آباد یاسوج افتتاح شد.مدیر قرارگاه جهادی امام حسین (ع) یاسوج، گفت: طبخ غذا‌های محلی، پخت نان سنتی و ارائه محصولاتی نظیر گیاهان دارویی، عسل، لبنیات و همچنین وسایل و ابزارآلات سنتی بخشی از برنامه‌های این نمایشگاه است.

حجت الاسلام سید عبدالحمید خرام ایجاد کارگاه‌های سنتی از جمله گلیم و جاجیم‌بافی را از دیگر آثار ارائه شده در این نمایشگاه بیان کرد.

وی افزود: ایجاد کارگاه‌های تولید صنایع دستی در روستا‌ها علاوه بر اینکه زمینه مهاجرت معکوس و افزایش صادرات صنایع دستی استان را مهیا کرده تا حدودی می‌تواند اشتغال پایدار برای خانواده‌های کم برخوردار ایجاد کند.

مدیر قرارگاه جهادی امام حسین (ع) استان کهگیلویه و بویراحمد به ضروت ارائه تسهیلات ویژه از سوی دولت برای ایجاد اشتغال در جوامع روستایی اشاره کرد و ادامه داد: هنرمندان می‌توانند با استفاده از این تسهیلات زمینه ایجاد اشتغال و رونق تولید در استان را فراهم کنند.

فرمانده سپاه ناحیه بویراحمد هم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: با هدف خدمت رسانی به مردم و اشتغالزایی خدمات بسیار ارزشمندی به گروه‌های جهادی در این شهرستان ارائه داده شده است.

سرهنگ انوری با بیان اینکه ۹۸ صندوق قرض الحسنه خرد در روستا‌های شهرستان بویراحمد راه اندازی شده است افزود: با پرداخت ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ۹۴۴ نفر به صورت مستقیم و ۳۶۶ نفر غیر مستقیم شغال ایجاد شده است.

انوری با بیان اینکه این تسهیلات در زمینه صنایع دستی، پرورش قارچ، پرورش بلدرچین و مرغ محلی، مکرومه‌بافی، پرورش زعفران و گیاهان دارویی پرداخت شده است.

هاشمی مهر معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این مراسم گفت: تلاش می‌شود با رایزنی‌ها از صندوق کار آفرینی و امید به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شود.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در یاسوج
نمایشگاه گردشگری

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در یاسوج

منبع: irib

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا