اخبار جهان در حوزه قارچ

جام قارچ های روانگردان کلورادو (مسابقه مجیک ماشروم ها)

رقابت قارچ های جادویی توهم زا

اولین جام روانگردان که در واقع اولین مسابقه قارچ های روانگردان (مجیک ماشروم) است در تاریخ 2 نوامبر، توسط باشگاه روانگردان دنور (یک سازمان غیرانتفاعی) برگزار گردید. این رویداد فرصتی منحصر بفرد بود تا فعالان و علاقه مندان این حوزه درو هم جمع شوند و دانسته ها، تخصص و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

اولین جام روانگردان با استقبال چشمگیر جامعه روبرو شد و نزدیک به 200 پرورش دهنده قارچ های جادویی، در مجموع 511 نمونه از انواع مجیک ماشروم را برای آزمایش و شرکت در این مسابقه ارسال کردند. این استقبال باعث ایجاد بزرگترین پایگاه داده عمومی در مورد قارچ های روانگردان است که تا کنون گردآوری شده است.

آدرس پایگاه داده: https://altitudeconsultingllc.com/wp-content/uploads/2023/11/CO-Psych-Cup-Data-Online-Post.xlsx

هدف این مسابقه جمع‌آوری داده‌هایی در مورد قارچ‌های روانگردان مختلف است که قبلاً ثبت نشده‌ اند، تا درمانگران بتوانند نیازهای مختلف بیماران را بهتر برآورده کنند. تمرکز مسابقه امسال بر روی یادگیری بیشتر در مورد قدرت و محتوای آلکالوئید قارچ سیلوسایبین در جامعه بود.

این نمونه‌های ارسالی طیف گسترده‌ای از سویه‌ها، تکنیک‌های کشت و تجربه های شخصی در کشت را به نمایش گذاشتند و نگاهی جامع به قابلیت‌های خارق‌العاده این جامعه روان‌گردان را در اختیار عموم قرار دادند. هر نمونه ارسالی با دقت فهرست‌ نویسی و آزمایش شد و به مجموعه‌ای غنی از داده‌های جمع آوری شده تبدیل شد که منجر درک بهتر جامعه از این موجودات منحصر به فرد و استفاده های درمانی از آنها خواهد شد.

این رویداد به این دلیل در دنور برگزار گرید زیرا دنور اولین شهر ایالات متحده بود که قارچ های توهم زا (مجیک ماشروم) را در سال 2019 جرم زدایی کرد و کل ایالت بعداً در نوامبر 2022 با تصویب لایحه 122 برخی از مواد روانگردان مانند سیلوسایبین، ایبوگائین و مسکالین را جرم زدایی کردند.
در ماه ژوئن نیز، شهر دنور میزبان بزرگترین کنفرانس روانگردان جهان بود.

مسابقه مجیک ماشروم ها

در این رویداد مسابقات مختلفی بین نمونه های ارسالی برگزار شد از جمله: بزرگترین قارچ، قدرتمندترین قارچ جادویی و …
بلیط ورودیه این رویداد 35 دلار قیمت داشت و ورود برای افراد بالای 21 سال آزاد بود.

جام روانگردان (مسایقه قارچ های جادویی) که توسط سازمان غیرانتفاعی (باشگاه روانگردان دنور) برگزار گردید، هدفش کاهش آسیب مواد مخدر و توهم زا و همچنین بالا بردن سطح آگاهی مردم می باشد. در این رویداد سخراننان مختلفی حضور داشتند  که قبل از شروع مراسم اهدای جوایز در مورد مسائل گوناگون حول محور روانگردان ها برای مردم سخنرانی و آگاه سازی کردند.

نمونه های شرکت کننده در مسابقه قارچ جادویی
نمونه های شرکت کننده در مسابقه قارچ جادویی

 

مسابقه بین قارچ های جادویی

در مجموع 511 نمونه از انواع قارچ های جادویی باری شرکت در بخش های مختلف مسابقه، ارسال شده بود. اما در میان این مسابقات مهمترین جایزه مربوط به قویترین مجیک ماشروم بود. برای سنجش قویترین ماشروم آزمایشات گوناگونی بر روی نمونه های فرستاده شده انجام شده بود و برخی از آنها حتی میزان 2.5 درصد سیلوسایبین در خود داشتند که حدودا 3 برابر حالت معمول می باشد.

برای اطمینان از بالاترین سطح دقت در آزمایش نمونه‌های قارچ روانگردان، از آزمایش کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) استفاده شده بود. این تکنیک به دلیل دقت و قابلیت اطمینان آن مشهور است و آن را برای اندازه گیری غلظت ترکیبات فعال در قارچ های روانگردان ایده آل می کند.

آزمایش HPLC
آزمایش HPLC

HPLC با فشار دادن یک نمونه مایع از طریق یک ستون پر شده با یک ماده جاذب جامد تحت فشار بالا کار می کند. از آنجایی که ترکیبات مختلف در نمونه با مواد جاذب برهمکنش می‌کنند، با سرعت‌های متفاوتی از ستون خارج می‌شوند. این به ما امکان می دهد هر ترکیب موجود در نمونه را بصورت جداگانه، شناسایی و اندازه گیری کنیم.

در زمینه قارچ های روانگردان، آزمایش HPLC به ما اجازه می دهد تا غلظت آلکالوئیدهای مختلف مانند سیلوسایبین، سیلوسین و بائوسیستین را به دقت اندازه گیری کنیم. این سطح از جزئیات برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بسیار مهم است. برای پرورش دهندگان، بازخوردی ارزشمندی در مورد تکنیک های کشت آنها و نتایجش و قدرت سویه های مختلف فراهم می کند. برای مصرف کنندگان نیز، دانستن غلظت دقیق این ترکیبات امکان استفاده آگاهانه تر و بهبود شیوه های کاهش آسیب را فراهم می کند.

برنده بخش مسابقه قویترین مجیک ماشروم نیز از طریق همین آزمایشات انتخاب شد که نوعی قارچ Albino Penis Envy بود که مربوط به شرکت کننده شماره 9870 بود. در این رویداد نام واقعی برگزیدگان برای محافظت از حریم خصوصی آنها و جلوگیری از بروز مشکلات قانونی، بیان نشد زیرا این قارچ ها کمکاکان از نظر دولت فدرال آمریکا غیرقانونی می باشد.

برنده مسابقه بزرگترین قارچ جادویی
برنده مسابقه بزرگترین قارچ جادویی

 

آگاه سازی در مورد مجیک ماشروم ها

در این گردهمایی چندین سخران حضور داشتند که با صحبت های خود سعی کردند تا سطح شناخت و فرهنگ درست استفاده از قارچ های روانگردان را در جامعه گسترش دهند. اما مهمترین هدف این همایش ها این است که حامیان جنبش روانگردان ها میخواهند استفاده درست و درمانی از مجیک ماشروم ها را به مردم جامعه، بیاموزند و نشان دهند که این قارچ های جادویی چه پتانسیل درمانی برای برخی اختلالات روانی دارد. هدف اینگونه رویدادها این است که سؤال بپرسید و افکار خود را به اشتراک بگذارید. دیدگاه ها و تفاسیر شما می تواند به تقویت درک همه و شکل دادن به جهت گیری های تحقیقاتی آینده روانگردان ها کمک کند.

همچنین برگزار کنندگان این قبیل رویداد ها می خواهند نشان دهند قارچ های جادویی را نباید همردیف مواد مخدر یا حشیش بدانیم که برای تفریح و سرخوشی و خماری اعتیاد استفاده می شوند؛ از آن مهمتر اینکه قرار نیست به پرورش و فروش آنها به چشم یک تجارت کالایی نگاه کنیم که هدفش فقط سود مالی است.

برنده مسابقه خاص ترین قارچ

در بین این سخنرانان، تریسی تی (بنیانگذار Moms on Mushrooms) روی صحنه رفت تا در مورد اینکه چگونه مادران برای دوری از افسردگی های زمان حاملگی و بعد از زایمان به سمت روانگردان ها جذب می شوند، صحبت کرد که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت.

چندین سخنران دیگر از جمله یک شیمیدان و یک میکروبیولوژیست نیز در این همایش به سخنرانی پرداختند. تمرکز اصلی این صحبت ها این بود که دنیای قارچ های روانگردان پر از رازهایی است که در انتظار کشف شدن هستند. با تلاش برای کشف این دنیای هیجان انگیز، می توانیم درک خود را گسترش دهیم و پتانسیل کامل این موجودات قابل توجه را بهتر بشناسیم.

 

گالری تصاویر جام قارچ های روانگردان

 

گردآوری، ترجمه و تحریر از تیم رسانه هاگ
کپی فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.
منبع: 5280.com و copsychedeliccup.com

 

تازه‌ترین اخبار جهان درباره قارچ ها را در مجله خبری-آموزشی هاگ بخوانید.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا