اخبار تولید قارچ سراسر کشور

فعالیت ۷۰ واحد از ۸۰ واحد پرورش قارچ اصفهان

بیشترین مصرف استان اصفهان قارچ‌ دکمه‌ ای است

فعالیت ۷۰ واحد از ۸۰ واحد پرورش قارچ اصفهان، مردم بهتر است، قارچ را به‌صورت بسته بندی که آدرس واحد تولیدی و گواهی تولید سازمان جهاد کشاورزی بر آن درج‌شده، خریداری کنند، در غیر این صورت اگر قارچی به‌صورت فله‌ای باشد، مورد تأیید ما نیست.

شاه‌طالبی در ادامه سخنان خود در خصوص فعالیت ۷۰ واحد از ۸۰ واحد پرورش قارچ اصفهان یادآور شد : اگر تولیدکننده‌ای زمین، آب و برق را داشته باشد باید مدارکش را به مدیریت سازمان جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه ارائه دهد تا آن‌ها پس از بازدید و بررسی محل، پروانه تأسیس را صادر کنند که پس از صدور، شخص می‌تواند واحد تولیدی را با هزینه شخصی و یا با درخواست وام احداث کند.

ظرفیت های استان

شاه طلبی ظرفیت های استان را بدین گونه عنوان کرد : حدود ۸۰ واحد پرورش قارچ در اصفهان وجود دارد که ۷۰ واحد آن فعال است که قارچ دکمه‌ای تولید می‌کنند، زیرا بیشترین مصرف این استان قارچ‌ دکمه‌ای است.

وی در ادامه در زمینه تنوع قارچ های تولیدی در استان این گونه اظهار داشت : دو نمونه قارچ پروانه دارِ دکمه‌ای و صدفی در اصفهان وجود دارد و قارچ‌های دارویی همچون گانودرما اخیرا وارد عرصه تولید شده‌اند که بیشتر جنبه دارویی دارد.


افتتاح مجموعه کشت و صنعت مهربین

1397/12/08

به گزارش خبرگزاری هاگ، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، مراسم بهره‌برداری از مجموعه کشت و صنعت مهربین که درزمینه تولید و پرورش قارچ دکمه‌ای فعالیت دارد، با حضور دکتر رضایی استاندار معزز اصفهان، فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه، مدیرکل جهاد کشاورزی استان اصفهان، معاونین فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولین
شهرستان برگزار گردید. در افتتاح این واحد تولیدی، هزینه‌ای بالغ‌ بر ۶۲ میلیارد ریال تسهیلات ۲۰ میلیارد ریال اختصاص و پرداخت‌شده است و همچنین برای ۳۰ نفر به‌طور مستقیم در شهر اصغرآباد اشتغال‌زایی انجام‌ شده است.
گزارش تصويری از افتتاح مجموعه کشت و صنعت مهربین (تولید کننده قارچ خوراکی)


افتتاح واحد تولید پرورش قارچ خوراکی در اصفهان

1397/03/26

افتتاح واحد تولید پرورش قارچ خوراکی در اصفهان، واحد تولید و پرورش قارچ دکمه‌ای با دارا بودن ظرفیت تولید بیش از ۳۰۰ تن در استان اصفهان با حمایت بانک کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش هاگ؛ راه‌اندازی این طرح با استفاده از تسهیلات بانک کشاورزی واحد پرورش قارچ دکمه‌ای با ظرفیت ۳۱۸ تن در روستای اسدآباد شهرستان مبارکه به بهره‌برداری رسید.

شایان توجه می‌باشد، افتتاح واحد تولید پرورش قارچ خوراکی برای به اجرا درآمدن این طرح تسهیلاتی به مبلغ ۱۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی پرداخت‌شده است. همچنین با راه‌اندازی این طرح، زمینه اشتغال ۱۷ نفر به‌طور مستقیم فراهم گردید است.

اخبار تولید قارچ را در هاگ بخوانید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا